computer stopt ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsvanhorn

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Berichten
24
Hey helpmij'ers, ik zit met een probleem.
Ik was aan het internetten en tegelijk stond azureus aan om iets te downloaden en opeens liep de boel vast en kwamen er dikke paarse balken in het scherm. ik kon helemaal niets meer dus heb ik de computer uitgezet maar als ik hem nu aanzet zitten er allemaal spikkels op het beeld en ik krijg de vraag of ik normaal wil starten of opstartherstel wil starten.
Maar er blijkt helemaal geen keuze te zijn want ik kan niet voor opstartherstel kiezen.
Als ik dan maar normaal start komt er voor ongeveer één seconde een blauw scherm en start de computer op nieuw op en begint het weer overnieuw.
Ik dacht dat het aan de gpu lag omdat eerst alle kleuren veranderden. Weet iemand mischien wat ik hier aan kan doen of moet ik hem laten repareren?

alvast bedankt - gijs van Horn
 
Laatst bewerkt:
Herstel de installatie eens van je os d.m.v. de cd.
 
Lijkt mij een defect aan de graka.
Heb je misschien nog een andere kaart liggen ? Dus deze er even uithalen en even een andere er in doen en kijken wat er dan gebeurd.
 
oja, goed id, dat ga ik dan maar proberen.
Ik kreeg trouwens bij de koop van mijn computer geen installatie cd van vista, het stond er gewoon al op.
 
Om dingen uit te sluiten:

start op in de veilige modus. Heb je dan beeld?
Zie dan bericht van 11.53 uur hierboven.
 
Hetzelfde als met alle voorgaande versies van Windows: booten en de F8 in blijven drukken.
 
Er wordt nu gebruik gemaakt van de standaard VGA adapter van Windows. (resolutie en kleurdiepte zijn ook niet te veranderen) Die strepen beloven mogelijk niet veel goeds............

Wat je nu kunt uitproberen is het volgende:
in de veilige modus binnen apparaatbeheer de videokaart dé-installeren / installatie ongedaan maken (rechtermuisklik op de adapter)
Hierna Windows (normaal) opstarten.
Ik ben heel benieuwd wat er dan gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Ongelooflijk bedankt, het lijkt te werken, de strepen zijn weg en ik ben nu de drivers van de kaart aan het updaten.
 
Áls de kaart niet kapot is of bijna kapot is, wát is er dan aan je systeem veranderd kort voordat het probleem zich manisfesteerde? Had je een videokaart driver update gedaan?

Ik neig net zoals dutchsoulboy naar een defecte videokaart, maar als het goed is dan is deze nog niet oud? (Enkele maanden pas)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze kaart inderdaad een paar maanden. Maar ik vind het ook ontzettend raar dat dit ineens gebeurde. Ik heb namelijk niets aan het systeem verandert de laatste tijd, geen updates niks.
Toen het gebeurde dacht ik eerst eigenlijk dat mijn gpu oververhit was, ik heb toen ook meteen de kast van binnen zo stofvrij mogelijk gemaakt voor ik hem weer opstartte.
Maargoed, de drivers zijn geïnstalleerd en de boel werkt weer.
 
Mogelijk dat het downloaden en tegelijk internetten "iets" overstuur heeft gemaakt (zou niet moeten kunnen, maar ja................"Zijn" wegen zijn ondoorgrondelijk, laat staan die van Windows..................)

Enne, wat de ouderdom van je videokaart betreft. Ik heb de "tic" om bij probleembenadering vooral ook even wat eerdere berichten van een vraagsteller te bekijken. Soms zit daar een aanwijzing naar de oorzaak van een probleem.
 
oh, sorry dutchsoulboy, ik heb gedaan wat pasja zei en dat heeft het pc'tje weer aan de praat gekregen.
 
Toch nog maar even aansluitend op die "tic": héb je toen de voeding vervangen, want de oorzaak van je probleem kan ook héél goed een voedingsprobleem / vastlopen videogebeuren zijn door een te "kleine" voeding. Als jij idd. die 8800 of 9600 hebt gekocht en je zou die standaard 250 watt niet hebben vervangen, tja, dan..................... :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan