Computer te koud??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geheugen is kapot of het is niet kapot..... [het zou hoogstens kunnen gaan storen als het echt bloedheet in de kast wordt maar dan is de processor ondertussen al uit het verhaal gestapt] dus als het ding het na 2 keer opstarten de rest van de dag vrolijk tolt, is er geen ram probleem...

Wat wel zou kunnen is dat er wat stekkertjes een beetje geoxideerd zijn [dat zou de page fault junnen verklaren]

Remedie: kast open en alle stekkertjes een paar keer op en neer bewegen.....
hetzelfde geldt voor de RAM: even eruit en er weer in.....

Geplaatst door ErpCity
Geheugen is kapot of het is niet kapot.....

Absoluut niet waar. Als er een gedeelte van het RAMgeheugen beschadigd is, kan je pc de hele dag goed draaien, tot het beschadigde gedeelte wordt aangesproken, wat ook direct bij de opstart kan gebeuren, dat kan variëren

Dan krijg je wel die "page"error maar niet de "IRQL "....

Moet jij eens opletten wat voor vage, gevarieerde foutmeldingen je krijgt als je corrupt geheugen hebt draaien.

Ik had eens corrupt geheugen en heb werkelijk iedere foutmelding gezien die er is zo een beetje.
Bankje vervangen en hij deed het als een speer. Hier ga ik overigens geen verdere discussie over voeren, tenzij je met sterke argumenten komt :)

Geen sterke argumenten....
Ik probeer alleen een rationele link te leggen tussen:
- kou
- na 2 keer opstarten goed en geen foutmeldingen
- zomers geen problemen
- twee foutmeldingen die normaal niet samen gaan

Dus gevolg kan zijn:

kou>condensvorming>sluiting (beschadiging)

na 2x opstarten geen problemen> kan ook gewoon geluk zijn

juist omdat de foutmeldingen niet samen gaan, versterkt dat bij mij de indruk dat het geheugen beschadigd is.

Jongens,
Ik ga even morrelen aan de geheugen banken ik laat jullie weten wat voor effect het heeft..
Gr.
Bram

Ik heb een geheugen bank in een andere sleuf (heet dat zo?) gedaan. En gelijk de boel maar eens flink schoongemaakt. Ik zag ook dat die platte stekker (heet dat zo? :) ) Van de CD-rom speler los zat; die heb ik ook maar eens vastgemaakt. Tot nu toe geen foutmeldingen meer. Maar laten we niet te voorbarig zijn.
Ik houd jullie op de hoogte..

zo; inmiddels twee dagen later en nog steeds draait alles goed!
Ik ga er vooralsnog van uit dat het probleem opgelost is :thumb:
Bedankt voor het meedenken.
Gr.
Bram

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan