Computer toevoegen aan bestaand netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kapotte

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Berichten
15
Hallo,

Ik heb thuis een netwerk tussen twee windows XP computers, hieraan zou ik graag een derde windows 7 laptop toevoegen. De werkgroep (dat is hetzelfde als het 'thuisnetwerk', zoals ik dat dan noem, toch?) heet HUIS. Ik kan via windows XP ook wel de andere computers zien (op de een of andere manier is m'n laptop wel toegevoegd aan het 'thuisnetwerk', de werkgroep. Dit is te zien in dit screenshot:
- PCNIEUW en PCOUD draaien op windows XP.
- laptop draait op windows 7.
huis6rpl.png


Ik heb geen idee hoe ik dit gedaan heb eigenlijk, net als dat ik ook niet meer precies weet hoe ik de verbinding tussen m'n twee windows XP-computers voor elkaar heb gekregen. Ik vraag me nu af hoe ik een 'verbinding' kan maken tussen mijn PC's en m'n windows 7 laptop, zodat ik heen en weer bestanden kan 'versturen'.
gedeeldeiovi.png

Ik wil dus het liefst bij de map genaamd 'Gedeelde Map' kunnen, via mijn windows 7 laptop.

Ik heb vanmiddag geprobeerd om er zelf uit te komen, o.a. door me suf te googlen, maar ik moet toegeven dat ik eigenlijk niet veel snap van het hele netwerk-gedoe op windows, en al helemaal niet wanneer ik werk met verschillende OS.
Ik hoop dat hier iemand is die mij hier mee wil helpen :).

kapotte
 
Via deze computer alle computers delen en bij geavanceerd alle machtigingen instellen.
 
Via deze computer alle computers delen en bij geavanceerd alle machtigingen instellen.

Zou je stapsgewijs kunnen vertellen hoe ik daar kom? Ik snap niet over welke "geavanceerd" je het bijvoorbeeld hebt.:confused:
 
Ga naar deze computer >> Hardeschijfstations
Rechtsklik op een station >> Delen met >> Geavanceerd delen
Vink deze map delen aan
Onderaan machtigingen
Iedereen of everyone
En daar machtigingen instellen
En dit voor alle stations instellen
 
En nu werkt het weer niet. Het netwerkpad wordt niet eens gevonden.. Bovendien heb ik nogsteeds geen idee hoe ik vanuit m'n laptop bij de gedeelde documenten op mijn pc zou kunnen. Het is allemaal erg onoverzichtelijk op windows, is er geen stappenplan voor het opzetten van een thuisnetwerk? Het klinkt zo makkelijk, maar dat valt vies tegen.
 
De situatie nu:
1. Ik heb op m'n laptop (windows 7) een locatie gedeeld (één partitie), genaamd XX. Ik heb de machtigingen voor zowel NETWORK als EVERONE als volgt ingesteld:
machtigingeng4xo.png


2. XX is op mijn pc (windows XP) wel zichtbaar:
mijnnetwerklocatiestx9s.png


3. Wanneer ik dan via mijn pc (windows XP) naar de gedeelde map van de laptop (windows 7) probeer te navigeren door een dubbelklik, krijg ik de volgende error:
sgb7r.png


Er zal dus wel iets aan de hand zijn met verkeerd ingestelde machtigingen. Maar wat precies, dat snap ik niet. Wellicht is het een goede opmerking dat ik op mijn laptop (windows 7) een firewall heb zitten die het een en ander mogelijkerwijs kan blokkeren, maar dat niet doet voor zo ver ik weet. Iemand een idee om die error te verhelpen?

edit: firewall er ff af gehaald, nogsteeds dezelfde error. Dat is hem dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Oke, probleem is alsnog opgelost.

In windows 7 moet ik eerst in de map gaan staan die ik wil delen, daarna wordt deze toegankelijk vanaf windows xp. Raar, maar het werkt wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan