Computer totaal instabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flozzo

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
5
Hallo,
De laatste tijd lijkt mijn PC alleen maar problemen te hebben, vastlopers, configuratiescherm opent niet eens meer en ga zo maar door.
Het vervelende is dat hoe graag ik het ook zou willen, een "clean install" geen optie is.
Het gekke is dat hij vastloopt bij kleinere dingen zoals een download starten in Firefox, Norton 360 openen (dat doet ie helemaal niet meer) of configuratiescherm openen (eerste keer starten loopt hij vast, daarna een RPC error), terwijl ik bijvoorbeeld nog doodleuk Skyrim kan spelen.
Ook doet hij het nog prima in Safe mode en OS X en Ubuntu lopen op dezelfde computer ook zonder enige problemen (dus zeker geen hardware probleem lijkt me)
Als er nog extra informatie nodig is wil ik het maar al graag geven, want ik weet dat dit waarschijnlijk niet voldoende is :)
Edit: Ik heb ook al met Malwarebytes een volledige scan gedaan
Edit2: Mocht het interessant zijn voor iemand, dit is een lijst met programmas die vastlopen: http://pastebin.com/LECt8Exy

Alvast bedankt,

Flozzo
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,


Zeg niet dat het de oplossing is maar ik zou ccleaner eens register en laten schoonmaken eventueel in veilge modus.
 
.................... en wanneer dat niet zou helpen, wanneer een sotware-update de oorzaak zou zijn (niet persé van Windows zelf) dan zou systeemherstel naar een week of wat geleden te overwegen zijn?
 
@Modag
Hallo en bedankt :)

Het zal waarschijnlijk inderdaad niet de oplossing zijn, maar het kan nooit kwaad. In normale modus wilde hij in ieder geval niet installeren (installer liep ook vast -_-)
Ik heb OP nog geupdatet met lijstje van programmas die vastlopen dat ik weet, het zijn er meer.

@gast0225
Naast het feit dat ik niet zeker weet of ik systeemherstelpunten heb aangelaten (slimme ik), zal het waarschijnlijk geen software update zijn (ik doe ze handmatig en heb in de periode niks gedaan)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Doe dan de tip van gast0225 ga terug met systeemherstel naar een datum toen hij nog wel functioneerde kan geen kwaad voor je bestanden.
 
@Modag
Dat zal hem waarschijnlijk inderdaad worden, zal nog een paar andere dingen proberen.

@handboeict
Nog zeker genoeg :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook voldoende geheugen neem ik aan :)
Dan is mijn advies: opschonen en optimaliseren van W7.
Kijk maar eerst eens op schoonepc.nl.
(msconfig, weg met overbodige programma's en services)
Scan trouwens ook eens met Spybot (portable versie)
 
@Flozzo,
in je eerste bericht schrijf je dat je vermoedt dat het probleem niet hardware matig is en later schrijf je, naar aanleiding van het systeemhersteladvies, dat je altijd zelf update en dus kennelijk niets automatisch laat gebeuren, m.a.w. dat het probleem vermoedelijk ook niet softwarematig is.
Hieruit kunnen we dan maar 1 conclusie trekken en da's dat je geen probleem hebt, m.a.w. jouw computer werkt probleemloos...............
Omdat je desondanks hier op de Helpmij een vraag stelt is dit kennelijk niet zo................? ;)

Sterker nog, een in de F8 modus goed werkende machine die in de normale modus 'vreemd' doet, heeft m.i. 90% kans dat het een softwarematig (driver) probleem is.
 
Laatst bewerkt:
@gast0225
Ik snap wat je bedoelt, en het is zeker softwarematig (anders zou ik het in 1 van de andere OS-en ook wel merken lijkt me?)
Maar niet alle problemen komen door Windows update (right?), en dat is wat ik op handmatig heb :)
Ik zal in ieder geval morgen -het is hier 10 uur savonds- een systeemherstel proberen en vertellen hoe het ging. Bedankt voor alle reacties!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Idd. en daarmee sla je de spijker op zijn kop (met de opmerking dat niet alle problemen door Windows Update komen). Het zou zomaar kunnen dat een antivirusprogramma update of van mij part een Adobe Reader update of ...... vul maar in, het systeem instabiel heeft gemaakt.
Als nu écht de meest gangbare oplossingen geen soelaas bieden en een nieuwe installatie is en blijft geen optie, dan rest je m.i. maar 1 ding:

eenmaal in de F8 modus naar msconfig gaan, daar opschrijven wat allemaal meeopgestart wordt / geladen is en vervolgens in de normale modus (na de opstart) alle software die in de normale modus geladen is, uitschakelen (zodat de normale modus min of meer vergelijkbaar wordt met de F8 modus) en vervolgens één voor één inschakelen en het systeem op stabiliteit testen, net zolang totdat na het activeren van software het systeem weer instabiel wordt, dán heb je de boosdoener gevonden.
 
Laatst bewerkt:
In je afbeelding vermeld je de toepassingen die crashen!
O.a een Norton 360!

Malware-/virusprotectie en een Firewall die het niet doen.

Als de wiedeweerga Norton eraf en een andere protectie erop zetten.

Of terug naar eens systeemherstelpunt waarvan je zeker weet dat alles was en ook blijkt te zijn.

Je hebt er toch geen dubbele protectie erop gezet?
 
Laatst bewerkt:
Ok dus dit is best wel ironisch ...
Ik ben weer naar safe mode gegaan, daar heb ik met CCleaner redelijk wat dingen opgeruimd. Vervolgens heb ik een schijfcontrole voor de volgende keer opstarten aangezet en die gedaan.
Hij doet het nu weer prima volgens mij, bedankt voor alle tips mensen:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan