hallo mensen,
i got a problem, of course. De computer valt sinds 3 dagen willekeurig uit. Heb geen idee hoe dit kan. Het gebeurd meestal als ik er niet mee bezig ben maar er wel een proces actief is. nu ik aan het typen ben heb ik geen enkel probleem. maar als ik een kwartier film aan het kijken ben, is ie in 1 keer weg. Dit geld ook voor dvd rippen e.d. Het vage is dat ie dan niet helemaal uit is, het (activiteits)lampje flikkerd dan alsof het op standby staat. Ik moet de netspanning dan uit en aanschakelen om opnieuw op te starten. Wanneer hij dan bijna weer in windows zit valt hij dan soms nog een keer uit. Dus twijfels of dit door software komt.
Heb instellingen al nagekeken. bijv. energie thema's (schijfuitschakelen enz.) die staan allen uit.
hieronder wat info over mijn computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Geen
Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4, 1400 MHz (3.5 x 400)
Moederbordnaam Asus P4T (5 PCI, 1 AGP Pro, 4 RIMM)
Moederbord Chipset Intel Tehama i850
Systeemgeheugen 512 MB (RDRAM)
BIOS Type Award Medallion (03/01/02)
Video kaart NVIDIA GeForce2 MX 100/200 (32 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce2 MX 100/200
misschien weet iemand iets of hier ervaring mee?
b.v.d.
P.S. niet duidelijk waar ik deze vraag moest posten, vandaar dat ik hier zit.
i got a problem, of course. De computer valt sinds 3 dagen willekeurig uit. Heb geen idee hoe dit kan. Het gebeurd meestal als ik er niet mee bezig ben maar er wel een proces actief is. nu ik aan het typen ben heb ik geen enkel probleem. maar als ik een kwartier film aan het kijken ben, is ie in 1 keer weg. Dit geld ook voor dvd rippen e.d. Het vage is dat ie dan niet helemaal uit is, het (activiteits)lampje flikkerd dan alsof het op standby staat. Ik moet de netspanning dan uit en aanschakelen om opnieuw op te starten. Wanneer hij dan bijna weer in windows zit valt hij dan soms nog een keer uit. Dus twijfels of dit door software komt.
Heb instellingen al nagekeken. bijv. energie thema's (schijfuitschakelen enz.) die staan allen uit.
hieronder wat info over mijn computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Geen
Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4, 1400 MHz (3.5 x 400)
Moederbordnaam Asus P4T (5 PCI, 1 AGP Pro, 4 RIMM)
Moederbord Chipset Intel Tehama i850
Systeemgeheugen 512 MB (RDRAM)
BIOS Type Award Medallion (03/01/02)
Video kaart NVIDIA GeForce2 MX 100/200 (32 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce2 MX 100/200
misschien weet iemand iets of hier ervaring mee?
b.v.d.
P.S. niet duidelijk waar ik deze vraag moest posten, vandaar dat ik hier zit.