computer uitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonard0

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
hallo mensen,

i got a problem, of course. De computer valt sinds 3 dagen willekeurig uit. Heb geen idee hoe dit kan. Het gebeurd meestal als ik er niet mee bezig ben maar er wel een proces actief is. nu ik aan het typen ben heb ik geen enkel probleem. maar als ik een kwartier film aan het kijken ben, is ie in 1 keer weg. Dit geld ook voor dvd rippen e.d. Het vage is dat ie dan niet helemaal uit is, het (activiteits)lampje flikkerd dan alsof het op standby staat. Ik moet de netspanning dan uit en aanschakelen om opnieuw op te starten. Wanneer hij dan bijna weer in windows zit valt hij dan soms nog een keer uit. Dus twijfels of dit door software komt.
Heb instellingen al nagekeken. bijv. energie thema's (schijfuitschakelen enz.) die staan allen uit.

hieronder wat info over mijn computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Geen

Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4, 1400 MHz (3.5 x 400)
Moederbordnaam Asus P4T (5 PCI, 1 AGP Pro, 4 RIMM)
Moederbord Chipset Intel Tehama i850
Systeemgeheugen 512 MB (RDRAM)
BIOS Type Award Medallion (03/01/02)

Video kaart NVIDIA GeForce2 MX 100/200 (32 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce2 MX 100/200

misschien weet iemand iets of hier ervaring mee?
b.v.d.

P.S. niet duidelijk waar ik deze vraag moest posten, vandaar dat ik hier zit.

extra info

nog even iets extra info

heb de computer al ruim een jaar en heb laatste tijd niks toegevoeg aan hard en software. nooit problemen gehad en hij is aardig snel. stekkers zitten allemaal goed is stopcontact.

heb beide gedaan. uitslag: > geen virus en/of spyware.
Ik heb de pc nu al weer uren aan en nu doet ie perfect, heb ook nog film gekeken. ofwel vaag :(
tnx anyway

yep daar had ik ook al aan gedacht, of 1 of andere beveiliging die de boel uitschakeld?

i.i.g. weet ik niet wat ik moet doen als ik weet dat het een voedingprobleem is

Kijk eens in je computer of de boel misschien erg vervuild is.
Met name de voeding. Er kan ook iets in de ventilator zitten, waardoor hij oververhit raakt en er mee stopt.

Kijk gelijk de videokaart eens goed na.

@ sigma

Kan ik dat schoonmaken van de ventilator zelf doen, of moet ik m'n laptop dan opsturen naar de fabriek?

gr. Vincent

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan