Computer upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kells

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2011
Berichten
88
Hallo,
Ik heb nu een paar weken me eige pc en ik heb in een weekje nog is rond de 100-150 euro eraan te besteden dus wil ik hem gaan upgraden.
Maar hebben jullie tips wat handig is om up te graden of mischien wel wat leuks voor de pc? Ram zal ik zowiezo upgraden naar minimaal 4 gb.
(Dit is een pc die ik met een laag budget had samengestelt voor battlefield 3).


Dit is me pc die ik in elkaar gezet heb.
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit
je kan voor een HD6870 en een Phenom II x 4 965 gaan
het past in je budget tis zeker een aanrader!
 
Sorry ik denk dat of ik het niet goed getypt heb of u het niet goed gelezen heeft.
Maar ik heb deze computer nu al een aantal weken, en wil hem gewoon wat upgraden zodat hij wat games makkelijker aankan :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hmm okey
een samsung spinpoint F3 1TB zou wel helpen hij is sneller dan de 500GB versie
opzig valt er niet veel te upgraden je zou er bijvoorbeeld nog een HD6850 naast kunnen zetten in crossfire
kweet niet of je moederbord dat ondersteund...
je voeding zou het kunnen trekken
 
Mijn moederboard ondersteund Crossfire, en is een andere processor koeler nodig als ik niet overclock en alleen games speel? En ik hoorde dat een SSD goed is voor gamen maar daar heb ik weinig verstand van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
okey
een ssd heb je alleen wat aan met opstart/laad tijden meer niet het zal bijvoorbeeld niet je FPS doen verbeteren

als jij niet gaat overclocken dan is de stock koeler sterk zat maar lage temps is geen overbodige luxe
verder is het oc'en van die phenom ii cpu's zeer makkelijk maar dat moet je zelf weten

ik zou voor een HD6850 crossfire gaan
 
Ik heb een topic ook al over me CPU fan gemaakt omdat hij over 5000rpm draaide en veel geluid maakte.
Maar als ik dan kijk zijn er onwijs veel van die dingen en is het moeilijk om eruit te kiezen (iemand raade de corshair waterkoeler aan). Verder raadde iemand mij nog aan een Fancontroller te halen.
 
eh fan controllers voor de cpu is geen verstandig idee imho die hoort door het moederbord gecontroleerd te worden
heb je nu de standaard koeler dan?

zo ja dan kan een scythe mugen 2 koeler veel helpen die is erg still
corsair h50 of h70 is opzig ook een hele goede keuzen maar wel duurder
 
Als ik via alternate met me pc setup kijk kan ik de scythe mugen 2 er niet in doen (Neem aan dat die tegroot is voor me case).
Ik zat mischien aan de coolermaster hyper 212 te denken die is ook niet echt duur.
 
nee die Scythe mugen 2 is niet te groot voor de Coolermaster Elite 430 het is een midi kast en die hoort er gewoon in te passen
heb em er meerdere malen in gedaan zonder problemen:thumb:

wellicht denkt alternate dat s1156 koelers niet op s1155 mobos passen maar die passen er wel degenlijk op
 
Laatst bewerkt:
Ik had het even op youtube opgezocht maar hij hangt net op me ram slots dus ik weet niet of dat wel lekker zal passen.
 
jawel dat gaat gewoon passen
deze koeler is niet voor niks de best verkochte koeler op het moment

eigenlijk is dit al 2 jaar zo :p

je moet gewoon de volgorde aan houden eerst ram plaatsen dan de mugen 2 plaatsen

tenzij je corsair dominator ram met zon koelings fan er boven op gaat plaatsen dan krijg je problemen
 
Laatst bewerkt:
Zoiets had ik inderdaad wel inged8ten alleen dan dat van Kingston HyperX. Dus is er nog een of twee andere goede Koelers die je aanraad?
 
eh hyperX hebben geen fans erboven en ook die ram sticks passen er prima tussen
wat is er mis met de Mugen 2 het is de beste lucht koeler op de markt en vrijwel alle ram
behalve de corsair dominator en dan bedoel ik deze klikerdeklik past er niet tussen....

hyperX ram heeft geen fan aan de boven kant kijk

je maakt je echt zorgen om niks
 
Laatst bewerkt:
:eek:
da wist ik niet excuses

ook ik maak wel es foutjes :p
hmm tjah dan denk ik tog dat er niks anders op zit dan zon Corsair H50 water koeler
die geeft je de ruimte voor dit soort dingen

edit de Coolermaster TX3 kan ook of de Hyper 212

vind het trouwens wel apart dat je nu kingston value ram gaat koelen met zon hyperX koeler
je hebt er tog niet veel aan tenzij je het ram gaat OC'en en dat kan niet met kingston value ram
 
Laatst bewerkt:
Haha maakt niet uit maar ik heb wat video's bekeken en denk dat ik tog liever een normale CPU koeler heb van niet al te duur natuurlijk.
Sorry voor het bedenken, maar heb je daar nog ideeén voor?
Edit: zag jou edit nog niet, en ja het was ook een beetje voor het oog maar het lijkt (niet zeker) dat mijn ram nogal warm werd dus het zou wel handig zijn.
2e edit: is het mogelijk een 2e 120mm (Coolermaster Sickleflow) op de cpu fan (CM hyper 212) te doen zodat je een soort push pull effect krijgt?
 
Laatst bewerkt:
dan is zon fan niet echt een optie
dan heb je meer aan dit klik

die fans zijn klein en maken best wel wat geluid
 
Oeh dat is geinig nog nooit gezien bedankt voor de tip.
Maar weet jij het antwoord over de CPU fan?
 
edit: is het mogelijk een 2e 120mm (Coolermaster Sickleflow) op de cpu fan (CM hyper 212) te doen zodat je een soort push pull effect krijgt?

klikerdeklik skip naar 55 seconde en je zult uw antwoord horen/zien/vinden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan