Computer valt +/- 5x per dag uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

stobby

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
Berichten
4
Hallo,

Sinds een paar maanden valt mijn computer zomaar uit, tot 5x per dag.
De computer gaat eerst over naar een blauw scherm waarop staat dat windows is afgesloten om schade te beperken.
Verder staat(n) er de volgende foutmelding(en):
0x0000004E (0x00000002, 0x0000006D, 0x0001FEEF, 0x00000001).

Onderaan staat ook nog: Start met fysieke geheugendump ; Geheugendump voltooid.

Als iemand het zelfde al heeft voorgehad en/of weet wat ik eraan kan doen, reageer dan aub.

Dank bij voorbaat
 
Re: PC valt regelmatig uit

Als dit foutbericht onverwacht of bij het starten van een programma wordt weergegeven, moet u extra geheugen verwijderen of het RAM-geheugen (Random Access Memory) op uw computer laten testen. Dit probleem kan optreden als het RAM is beschadigd.

zie ook http://support.microsoft.com/?kbid=291806

Mocht dit niet helpen, disable Memory Caching in de BIOS

Controlleer ook of de processor wel voldoende koeling krijgt. (stof op de koelplaat)

Veel succes.....;)
 
Moet ik dan het volgende doen?
RAM-geheugen, virtueel geheugen instellen
Hint: Als je Windows 98 hebt, gebruik dan maximaal 512 MB RAM geheugen

Windows 2000/XP:
Klik rechts op “deze computer”, klik op eigenschappen, klik op geavanceerd, klik op de eerste knop instellingen, klik op het tabblad geavanceerd, klik beneden op de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte.

Windows 98/ME:
Klik rechts op deze computer, klik op eigenschappen, klik op prestaties, klik op virtueel geheugen.
Klik op het bolletje voor “ik beheer mijn eigen instellingen”.

Geef de volgende waardes op bij de aanwezige hoeveelheid geheugen:
128 MB RAM: Ondergrens: 260, Bovengrens: 384
256 MB RAM: Ondergrens: 520, Bovengrens: 768
384 MB RAM: Ondergrens: 780, Bovengrens: 1152
512 MB RAM: Ondergrens: 1040, Bovengrens: 1538

Bij de hoeveelheden RAM vanaf 1 GB kan de PC in principe zonder virtueel geheugen of kan zelf een hoeveelheid opgegeven worden naar wens.
De prestaties van de PC nemen toe wanneer het virtueel geheugen op een andere partitie dan de systeempartitie (C:\) worden geplaatst.


Hoe kan je trouwens Memory Caching disable in de BIOS?:confused:
 
Heb ik ook gehad, mijn vader (ben pas 14) heeft het proberen op te lossen, je kan het niet oplossen met de computer zelf, je moet naar een computer zaak gaan, (die wisten bij ons ook meteen het probleem op te lossen)
 
Ja, ik heb dus het virtueel geheugen opnieuw ingesteld , en gistere hielp het maar vandaag krijg ik terug dat de pc gewoon uitvalt en een blauw scherm geeft met bijna iedere keer verschillende foutmeldingen ; ik denk dat ik mijn pc is ga laten herinstalleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan