Computer valt na 30 minuten uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gameverslaafde

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Hallo
ik ben een jongen van 15 jaar en ik heb een probleem.
ik heb een jaar geleden een behoorlijk nieuwe computer gekocht van 2,5 ghz
Nu valt mij computer na 30 minuten al uit . ook als zit ik te gamen of te internetten.
Als je aan de achterkant van de computer ruikt stinkt het voedingsblok een beetje en hij maakt wat lawaai.
Als me computer is uitgevallen wil ik hem weer .aan doen maar dat wil dan niet. als ik een andere voedingskabel pak en die er in doe doet hij het weer 30 minuten.

Wat is het probleem help mij asjeblieft!
Alvast Bedankt

Welkom op Helpmij.:)

Is de pc van binnen al eens voorzichtig stofvrij gemaakt, met name de fan's en koelblokken?

van binnen ziet hij er niet erg stoffig uit.
maar ik denk dat het aan het voedingsblok licht want dat ruikt behoorlijk

dat het ik nog niet gedaan. Kan dat helpen.?
En wat zijn de fans? Sorry voor deze vraag ik heb niet zoveel verstand van hardware verwissel wel eens een harde schijf meer niet.

Fan=Ventilator. op de processor en de videokaart zit er een koelblok onder. Deze vervuilen vaak met stof.

Kijk uit met schoonmaken het kan makkelijk stuk. niet de stofzuiger erop zetten.!!! Met een kwastje schoonmaken.

kan het ook niet aan me voedingskabel liggen want ik wou me computer net aan doen en met die ene voedingskabel dee die het wel en met die andere niet

ik denk dat er een serieus probleem met je voeding is.
ik neem dat aan om dat deze vreemd ruikt kabel soms wel werkt en dan niet.
kan best een beveiliging zijn die er op klapt.
je kan deze makelijk uit bouwen en even laaten na zien door een pc zaak of,
zelf even door meten als je er verstand van hebt.

Ja ik denk zelf ook dat het de voeding is

eentje kopen

en als het dat toch niet is wat ik niet denk krijg je je geld wel terug van een goede PC winkel

zou het wel eerst even vragen of dat bij die winkel wel zo is

groetjes

Aan gameverslaafde

ik zal je de probleem vertellen je probleem is je voeding je voeding koelt niet goed af en dan door kan het systeem de warmte van je computer niet aan deze warmte kan niet worden uitgevoerd en hierdoor wordt hij warmer en deze moet je vervangen als je je atx hebt vervangen moet deze het gewoon het weer doen.

:thumb:

groetje's Mito.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan