Computer valt random uit tijdens Systeemclassificatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Ja is jammer dat het een kwartier goed ging.

Even resumé
1} Nieuw moederbord dus processor verwisseld koelpasta vervangen?
2) Wat zijn de temperaturen
3) Nieuw moederbord driver geïnstalleerd?
4) Pc Stofvrij binnenin processor koeler etc?
5) Schone installatie overwegen
6) voeding defect (in ieder geval geen a-merk)

Denk als De eerst 4 punten gecontroleerd en/of gedaan zijn en niet gewenste resultaat geeft je punt 5 moet doen en blijft het probleem dat punt 6 doen

En qua ssd zou ik deze nemen en als hdd zou ik deze nemen.

1, koelpasta vervangen
2, waar kan ik zien wat de temperaturen zijn?
3.nieuwe moederbord driver weet ik niet waar ik kan vinden, de Intel driver utility geeft niks aan en driverbooster 2.0 zegt alles is up to date,
4 stofvrij heb ik hem gemaakt toen ik de nieuwe kaart erin heb gezet
Schone installatie heb ik gedaan maar alsnog geen resultaat,

Wil wel nog voor alles zekerheid de koepasta vervangen maar heb niks meer had het laatste beetje van een vriend gekregen en ik zou niet weten welke ik zou moeten kopen of bestellen.

Thanks voor je reactie en moeite hoop dat je hiermee verder kunt

Noël

Oké hier schrok ik best van!!!!
Cpu is 102 graden
Dan is dat dus wss het euvel....

Hoi,

Kijk eens met pc wizard. of nog beter als de bios die temp weergeeft meestal kan dat in de bios.

Kan ik inderdaad ook even kijken. In de bios is wat vertrouwbaarder denk ik, geen stof te bekennen misschien de verkeerde koelpasta heb 1 drup in de midden

Hoi,

Drup in het midden is over het algemeen wel oke doe dat zelf ook maar dan noem ik het rijste korrel :D

Maar vraag me af hoe die dan zo warm word ... Alleen als ik hem intensief gebruik stijgt die, nu hand die op 65graden, naar mijn mening nog te hoog

Zo, via pc wizard zegt die processor is 84Graden,
Grafische kaart, 24Graden
Harde Schijf 30graden

Via Speccy zegt die nu,
CPU 60 Graden ( is omdat ik hem niet intensief gebruik, maar alsnog vrij hoog naar mijn mening )
Moederbord, 28 graden,
Grafische kaart, 23 graden..

Welke koelpasta kan ik het beste kopen/bestellen? Of wat kan ik meer doen om het nu ter plekke, zonder kosten te maken?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Denk dat er misschien toch wat verkeerd of niet goed is gegaan met het wisselen zou morgen bij de plaatselijke pc winkel een tubetje koelpasta halen welk is niet zo van belang en doe het eens op nieuw de oude verwijderen zowel van processor en koeler en dan een rijst korrel erop en dan monteren en kijken hoe het dan gaat maar dat hij warmer wordt met gamen als bij internet lijkt mij logisch wordt meer verlangt van de processor dan.

Hoi,

Zie vorig bericht en een tubetje pasta zijn de kosten niet alleen kan je dat pas morgen halen:shocked:

oke, dan ga ik dat eens doen, welk ram geheugen is goed?
want heb nu 1x8gb DDR3 @665Mhz

en hoe kan ik zorgen dat mijn kaart alle power geeft die hij kan geven?
Want zoals ik eerder heb vermeld, BF3 met oude kaart low ging prima 60fps ongeveer,
nieuwe kaart veel beter en kan BF3 op low helemaal niet aan 12fps ongeveer..

Hoi,

Welk merk geheugen heb je nu ? maar zou je niet eerst even morgen afwachten gezien de temperatuur ? en dat geldt denk ik voor alle problemen want kan me zo indenken dat de processor een stapje terug doet bij oververhitting nee ik zou eerst de temperatuur op orde proberen te krijgen.

Ja, ik wacht morgen even af. Loopt nu zonder dat ik iets doe behalve het forum op 55/65 graden.
Maar komt het uitvallen hierdoor? doordat hij te heet word? Zoja waarom meldt hij dat niet door te piepen of weet ik wat.
Meerdere mensen op dit forum zeggen namelijk hij piept 3 keer, en toen bleek de processor te warm te zijn.
Dus dat snap ik weer niet hoop echt dat het dit probleem is. dat hij alleen te warm word! Dan kan ik me heel veel geld sparen!

ook iets wat ik niet snap, mijn pc staat naast een open raam in een hoek, waar de koude lucht super vaak langs komt... Geen stof te bekennen, fan draait gewoon.. Dus voor mij is dit een raadsel :)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wie zegt dat je een systeem speaker in je pc hebt hoor je wel een piep bij opstart is de melding in de bios aan kan ik van hier niet zien.

ja zit een systeem speakertje in klein zwart rond ding, met een klein gaatje haha.
Hij piept nooit aan het begin tenminste sinds ik dat nieuw mobo heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan