computer valt regelmatig uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

JRO

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2004
Berichten
11
Ondanks chattsessie blijf mijn computer om ca de 15 minuten uitvallen
Windows XP home.
Norton antivirus geinstalleerd.
Op verzoek chatleden via symantic de computer gescand op het w32 blaster virus, niets gevonden
temperatuur van de computer is ok, 2 koelfannen
als ik mbv norton scan dan constateert deze een fout, druk ik op repareren dan zegt tie gerepareert en scan ik opnieuw dan constateert hij de fout weer
Wil ik de c schijf opruimen en de temp files verwijderen dan tript de computer dus opschonen lukt niet:confused:
wie kam mij helpen? het geld voor een biertje maak ik zeke over vermits de operatie lukt mvrgr JRO
 
Zet eerst het automatisch rebooten uit:

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot

Hopelijk krijg je dan een foutmelding te zien en mocht dat zo zijn deze graag posten
 
Mario, dank voor respons maar hoe zet ik de automatische reboot uit?
 
Mario, sorry ik heb gedaan wat je schreef, de computer is inmiddels weer een x uitgevallen echter ik kreeg geen fout code.
Typisch is misschien dat ik exact 10x op de startknop moet drukken voordat de computer wederom start
 
Je geeft ook aan dat norton een fout constateerd? Welke is dat?

En probeer anders in veilige modus eens met norton te scannen en je temp files te legen
 
M@rio, norton constateert in windows registerscan

2 fouten gevonden

"ongeldige activeX/com-items" 2 problemen

Hij gaat dan repareren en valt direct weer uit dus er lukt niets, ik ga er nu uit en ga je raad opvolgen en proberen via de veilige modus de temp files te deleten

je hoort nog van mij JRO
 
Beste Mario,

Ik heb allezoals je vermeld hebt uitgevoerd, in de temp files blijft nog 912 kb over die ik met opruimen niet weg krijg.
De computer valt nog steeds regelmatig uit, de internetconnectie werkt niet meer.
Mijn exploreradres is automatisch RES://C:\document]dhr~/roo\locals~/\temp\stupid.res/error HTM.
Als ik in de explorer mijn normale adres intik www.home.nl dan kiept diem eruit en komt met bovestaanadres waardoor ik niet meer het net op kan.
Dit schrijven doe ik op de 2e computer die goden zij dank nog werkt.

Dan de hamvraag wat nu te doen????
 
Mario,

Heb de explorer aan de praat gekregen mbv spybod in veilige modus
Nu alleen dat uitvallen nog , kijk morgen wel op deze pagina en wie weet
Ben toch de hele avond bezig geweest , maar ja zonder moeite lukt niets

groet JRO:thumb: :thumb:
 
Taco,

Ben vandaag op de zaak en kijk vanavond of M@rio de antwoorden heeft. Hij heeft er denk ik echt kennis van en ondergetekende niet. Ervaring wordt trouwens door dit soort zaken wel weer wat groter mvrgr JRO;)
 
Geplaatst door Taco Cohen
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Alleen heb ik Windows ME. Als ik auto-rebooten uit wil zetten lukt dat niet op de manier die jij beschrijft vawege verschillen in het OS.

Hoe doe je dat in ME?

In ME heb je dat niet. Maar wellicht is het handiger om een eigen vraag te openen zodat antwoorden gescheiden blijven tbv overzichtelijkheid
 
M@rio,

Afgelopen avond wederom de computer opgestart
Na enige tijd crashte hij weer, echter hij is niet meer op te starten omdat halverwege de opstart hij tript en weer overnieuw begint.
Ook in veilige modus of laatst werkende instellingen gebeurt er niets en tript de comp halverwege en begint opnieuw.
Continu opstarten dus en halverwege trip.

Ik kan alleen nog in de bios maar ik ben daar niet mee bekend.
Ik wacht vanavond je reactie af en bij geen reactie of negatief zal ik morgen naar CD rom land gaan en de computer daar inleveren.
Ik heb m daar nl gekocht en ze moeten het daar dan maar oplossen.

Ik zou een reactie van je op prijs stellen mvrgr JRO

nb: Ik heb vanmorgen de computer weggebracht, hij zou vrijdag of dinsdag gereed zijn.
Er zit dan een reparatiebon bij die ik ter info zal posten

groet JRO;)
 
Laatst bewerkt:
Beste M@rio,

De computer is inmiddels gerepareerd, oorzaak storing zoals beloofd:

*Harddisk niet goed (Maxtor 120GB plus ATA/133 7200rpm liquid 8MB.)
Derhalve kon windows de data niet altijd even 100% ophalen waardoor uitval.
Gelukkig nog in de garantie anders ben ik 250 euri kwijt

Bedankt voor je service en wellicht maken we nog contact:thumb:
 
Mooi dat het opgelost is. Was er nog data te redden of ben je alles kwijt?
 
M@rio,

Er is nogal wat data verloren gegaan maar wat belangrijke zaken zoals belastingen CV,s etc is gelukkig intact
Dat er foto,s weg zijn etc is komt natuurllijk door gemakzucht en slordigheid van mijzelf en/of kiddo,s.
Moeten we maar af/toe mbv DVD de backups maken

Ik moet wel even kwijt dat deze site mij netjes geholpen heeft.
De chat hielp trouwens ook hoewel er daar veel gezelligheids gebabbel is, maar goed , dat is ook de bedoeling

mvrgr JRO
;)
 
Hallo,

Ik heb een probleem met m'n pc. Op onregelmatige tijden valt mijn computer uit. Ik krijg niet eerst een foutmelding ofzo, nee hij stopt er in één keer mee. Echt op de meest onverwachte momenten. Daarna start hij automatich weer op. Het gebeurt altijd op verschillende momenten, onder verschillende werkzaamheden dus ik denk niet dat het aan een vast programma ligt ofzo wat ik dan net aan het draaien ben. M'n pc is spy-/adware vrij en er is door Norton Antivirus geen virus of worm of whatever gevonden. Wat kan ik hieraan doen??

Alvast bedankt,

Snikkie
 
Bij mij bleek achteraf de harddisk stuk te zijn.
Als je alles hebt geprobeert (dus updated Norton, adware en spybot etc) en je weet zeker dat je het virus "blaster" niet hebt dan zou ik als ik jou was terug gaan naar de retailer.
Als de disk niet goed is dan kan windows rare dingen gaan doen zoals bij mij gebeurt is

Mario heeft er echt verstand van ( ik ben maar een gewone computer gebruiker) dus hij zal, als tie tenminste niet op vakantie is, nog wel een reactie geven.


m vr gr JRO
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan