Computer valt soms ineens uit en soms een blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgates

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2014
Hallo,

Ik zit met een probleem. Mijn computer valt regelmatig uit en het is vaak als die hard moet werken krijg ik het idee. Het gebeurt regelmatig bij:
- Downloaden en uitpakken van films en software met SABnzbd en utorrent
- Afspelen van een videobestand (.avi en .mkv) via VLC player
- Streamen van een film vanaf mijn computer.

Ik krijg dan het volgende blauwe scherm soms te zien:

photo.jpg

Dit krijg ik overigens niet altijd te zien. Soms valt die ook gewoon uit. Ik heb het idee dat het aan mijn geheugen komt, maar weet dat niet zeker. Ik heb al een geheugentest uitgevoerd, maar weet niet zeker of dat goed gegaan is. Ik ben toen even weg en mijn PC stond toen wederom uit toen ik terug kwam. Kan iemand mij helpen? Of heb je extra info nodig?

Op mijn PC draait Windows 7 Ultimate 32 bits met service pack 1.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr Raymond

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl:thumb:
Aangezien bsod in 99% van de gevallen een driver probleem is, de vraag verplaatst van geheugen naar windows 7.

Microsoft heeft verschillende opties omtrent deze bsodcodes.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Kijk eens of temperatuur een rol speelt maak de pc eens open en kijk hoe stofvrij de pc is met name de koelers met ventilatoren

Laatst bewerkt:
Thank Modag. Ik de PC open maken en daarop controleren.

Overigens gaat alles weer goed als ik de PC opnieuw aan zet nadat die is uitgevallen. In het geval dat die uitvalt door het uitpakken van een film en ik zet die stop, dan valt die niet meer uit. Soms lijkt het dat als ik iets download en SABnzbd moet extra moeite doen om het bestand te repareren om uit te pakken, dat die uitvalt.

Ik heb zo juist mijn computer stof vrij gemaakt en de temperatuur gecheckt:

Temperaturen:
CPU 27 °C (81 °F)
Aux 25 °C (77 °F)

Ondanks dat viel die toch weer uit net...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan