computer valt ui en start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie7

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2004
computer valt uit en start niet meer op

Hallo,

ik heb een probleem met mijn pc. al een tijdje maakte mijn pc af en toe een geluid alsof hij uitviel en weer opstartte zonder dat hij dit echt deed. Een paar weken geleden gaf hij plots de geest, er was niks meer te zien en hij deed ook niks meer. Als ik hem aanzette gebeurde er niks, resetten lukte ook niet. Wanneer ik hem na een paar dagen wachten eens probeerde op te starten, deed hij dat wel maar eens hij opgestart was, viel hij terug uit.
Dit doet hij nu steeds: als ik hem vandaag kon opstarten en ik probeer morgen terug dan lukt het niet; wacht ik een drietal dagen dan start hij wel op maar na een paar minuten valt hij weer uit en krijg ik hem niet meer aan de praat.
Ik heb hem binnenin eens goed ontstoft en ook het batterijtje vervangen maar helaas, niks helpt.
Kan iemand me zeggen wat ik moet of kan doen?
Hartelijk dank

Laatst bewerkt:
misschien is het wel juist wat frankwannet zegt...
kan je ook niet opstarten in de veilige modus (f8) of dan kan je misschien eens proberen te kiezen voor "laatst goed werkend configuratie" maar aan wat je beschrijft qua geluid denk ik eerder aan een hardware defect maar gewoon om vanalles uit te sluiten... het bovenstaande :thumb:

heb al geprobeerd met andere voedingskabel en heb al één keer kunnen opstarten met laatst werkende configuratie maar helaas, dit heeft allemaal niet mogen baten

ik krijg niks van foutmelding, hij valt gewwon uit en is niet meer op te starten; het grote probleem is dat er heel wat op staat wat ik niet wil kwijt zijn

Hallo,

ik heb een probleem met mijn pc. al een tijdje maakte mijn pc af en toe een geluid alsof hij uitviel en weer apstartte zonder dat hij dit echt deed. Een paar weken geleden gaf hij lots de geest, er was niks meer te zien en hij deed ook niks meer. Als ik hem aanzette gebeurde er niks, resetten lukte ook niet. Wanneer ik hem na een paar dagen wachten eens probeerde op te starten, deed hij dat wel maar eens hij opgestart was, viel hij terug uit.
Dit doet hij nu steeds: als ik hem vandaag kon opstarten en ik probeer morgen terug dan lukt het niet; wacht ik een drietal dagen dan start hij wel op maar na een paar minuten valt hij weer uit en krijg ik hem niet meer aan de praat.
Ik heb hem binnenin eens goed ontsyoft en ook het batterijtje vervangen maar helaas, niks helpt.
Kan iemand me zeggen wat ik moet of kan doen?
Harelijk dank

Dit kan verschillende redens hebben, ik zou eerst eens kijken of er stof in je computerkast zit, schroef hem open, ozja geef hem een schoonmaakbeurt:P, doe dit door middel van lucht (gebruik bijv; een compressor), als dit niet helpt stuur me even een berichtje en ik reageer weer op dit forum.

Laatst bewerkt:
een compressor??hoeveel druk wil je hebben.?

busje perslucht uit van de computerboer.

en in de topicstart staat dat ie al ontstoft is.

@TS:andere voeding?of andere voedingskabel van de voeding die er inzit?

Laatst bewerkt:

ik heb hem inderdaad reeds ontstoft, hij ziet er binnen- en buitenuit terug uit als nieuw, alleen doet hij niks ...

dan nog steeds mijn vraag over die voeding.

heb je echt een voeding geprobeerd die wel goed was.?

geen U aub.

ja maar ik bedoel eigenlijk van een andere voeding.
dus niet diegene die in de pc zit

ik vrees dat ik niet snap wat je bedoelt, bedoel je iets wat binnenin de pc zit?

Euhm, wat frankwannet bedoeld is volgens mij dat je eens een andere voeding moet gaan testen (van een andere pc of nieuwe moest je geen hebben)

Dus de voeding die in je pc steekt eruit halen en eens testen met andere en testen of je pc dan wel goed werkt :thumb:

Ik hoop dat je het nu wel zo'n beetje beter doorhebt ;)

dus niet de kabel maar die blok die binnenin je pc zit? ik heb wel nog een oude pc staan die wel nog werkt en ik heb die nu ook al open gedaan . Bedoel je dan dat ik die blok binnenin waar een heleboel gekleurde draadjes uit komen waarvan er een deel verbonden zijn en een ander deel niet moet vervangen? (sorry, ben maar een leek hé)

op gebied van hardware ben ik ook nog een heel grote leek maar ik denk inderdaad dat dat bedoeld wordt... ;)

ik ga deze avond een poging doen om de voedingen van beide pc's om te wisselen.
Ik had ook reeds gedacht om te proberen de harde schijven om te wisselen, wat denken jullie hier van? De éne werkt wel onder Windows XP en de andere onder Windosw 2000; probleem of toch niet?

je kan het altijd eens proberen om anders schijven in te steken, maar niet de 2 tegelijk doen( voeding vervangen en harde schijven, want als het dan niet werkt weet je nog altijd niet waar het aan ligt)

ok, 'k doe straks een poging en hou jullie op de hoogte van het resultaat, alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan