Hallo,
Bedankt voor de snelle reactie.
Heb de link van Frank doorgelezen en de oplossingen bekeken. De oorzaken zoals beschreven in die link heb ik niet, althans niet die "ï/o statuscode" zoals het daar genoemd wordt. Virus in de opstartsector heb ik niet maar ik heb toch effe stiekem naar het lezen van die link de bootsector met een diskette gecontroleerd op virussen, zo ook effe snel gescand.
Systeemcache uitschakelen in de bios kan ik niet althans weet ik niet te vinden bij de a8n-e moederbord bios. Dat kabels, adapterkaarten schoon zijn en goed aangesloten mag je van mij aannemen (toch nog effe stiekem alles aangedrukt en bekeken. Ik schuw er niet voor om af en toe de stofzuiger er door heen te halen (op een verantwoorde manier). Beschouw het toch als een kindje van me

.
Irq conflicten heb ik, dat hadden er nog meer kunnen zijn maar ik heb ruimte vrij gemaakt door dingetjes in de bios uit te schakelen (serial port, raid, game port). Die heb ik toch niet nodig en maken ruimte vrij. Dat raad ik de-gamer-91 ook aan, bij mij heeft dat een aantel irq conflicten doen laten verdwijnen.
De IRQ conflict die ik nu heb zijn:
IRQ 21 standaard open HCD USB host controller
IRQ 21 NVIDIA Network bus Enumerator
Dit probleem kan ik omzeilen door de USB dingetjes in de BIOS uit te schakelen. Maar is niet zo praktisch aangezien mijn printer een usb aansluiting heeft. Heb het wel geprobeerd om te zien of de I/O en geheugenadres conflicten zouden verdwijnen. Dat laatste is echter niet gebeurd.
Wat betreft de garantie, daar kan ik kort over zijn. Een bepaalde computer winkel in Arnhem (wil de naam wel noemen maar doe het niet) beloofde mij de conflicten te verwijderen, wist er alles van en het kwam vaker voor zo vertelde hij mij. Kreeg een week later een belletje, kwam hem ophalen om vervolgens thuis te zien dat ik nog steeds de conflicten had. Had natuurlijk wel eerst moeten betalen voordat ik hem meenam naar huis.
Ik terug, de beste man verteld dat ik nog steeds het conflict had en dan doodleuk mijn aanstaren opdat ik een fantast ben en verhaaltjes kom vertellen. Na hem weer het probleem te laten zien zoals deze in de systeemconfiguratie staat zegt de beste man "ohh maar dat is doodnormaal (zie de conflicten van the-gamer-91 hierboven) het gaat er om dat er geen conflicten zijn die aangegeven worden onder "systeem apparaten". :shocked:
Ben natuurlijk niet op het achterhoofd gevallen en zelfs afgestudeerd in het consumentenrecht (ben nog wel student) en vertelde hem wat afgesproken was en dat hij mij niet kon vertellen dat dit normaal was. Weet zelfs dondersgoed dat ik deze problemen voorheen niet had. Maar goed, om verdere details te besparen, de garantie op de reparatie kreeg ik niet.
De computer zelf heb ik 1,5 jaar geleden gekocht in mijn oude woonplaats (120km van waar ik nu woon). Die beste man geeft een garantie van één jaar maar op het moederbord had ik een garantie van drie jaar. Omdat ik eerste vermoede dat het een MoBo probleem was heb ik mijn moederbord omgeruild. Dat had de verkoper niet hoeven doen maar wel gedaan, echt top. Zelf heeft hij mijn moederbord opgestuurd naar Asus ( duurt 12 weken voordat je iets terugkrijgt).
Zoals gezegd in mijn eerste post, bleef het probleem bestaan. De man waar ik het gekocht en omgeruild hebt blijft er bij dat het een software probleem is. Zelf heb ik een nieuw geheugen gekocht, videokaard en een nieuwe processor in laten bouwen, dat laatste bij de man die mijn moederbord heeft omgeruild en ingebouwd.
O ja, heb wel dertig keer Windows clean geïnstalleerd. Dit doet mij vermoeden dat het geen software probleem is.
Ja, het is niet makkelijk. Niet verwonderlijk dat de zovele post die er hierover op het internet staan geen duidelijk oplossingen hebben. Wat kan er mis zijn en wat moet ik doen?