computer valt uit en start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_gamer_91

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
hoi soms valt mijn computer uit, hij doet dat zonder afmeld- of afsluitscherm. Daarna komt er een foutmelding op in het blauw met witte letters en cijfers daaruit heb ik hetvolgende gevonden: STOP: 0X00000077 (0XC0000185, 0XC0000185, 0X00000000, 0X020E7000)
ik zou niet weten wat het betekend maar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt voor de hulp.

Hoi !

Geef es je systemspec's.

Mogelijk IRQ-conflict,

Greetz,

Harry.

Hoi !

Kijk es bij Start - alle programma's -Bureauaccessoires - systeemwerkset -systeeminformatie.

Dan onder hardwarebronnen op: conflicten/delen.

Staan daar een conflict vermeldt ?

Greetz,

Harry.

I/O-poort 0x00000000-0x00000CF7 PCI-bus
I/O-poort 0x00000000-0x00000CF7 Controller voor directe geheugentoegang

I/O-poort 0x000003C0-0x000003DF SIS Processor to AGP Controller
I/O-poort 0x000003C0-0x000003DF SiS 300/305/630/540/730

IRQ 5 SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter
IRQ 5 PCI-modem

IRQ 12 SiS 7001 PCI naar USB open host-controller
IRQ 12 SiS 7001 PCI naar USB open host-controller

Geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF PCI-bus
Geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF SIS Processor to AGP Controller
Geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF SiS 300/305/630/540/730

I/O-poort 0x000003B0-0x000003BB SIS Processor to AGP Controller
I/O-poort 0x000003B0-0x000003BB SiS 300/305/630/540/730

Laatst bewerkt:
Hoi !

Zo geen conflict in te ontdekken.

Dit zegt Microsoft verder over je foutmelding:

0xC0000185 of STATUS_IO_DEVICE_ERROR: onjuiste afsluiting of defect in kabels van SCSI-apparaten of twee apparaten maken gebruik van dezelfde IRQ.

Zie de link van @frankwannet.

Loop in elk geval al je kabels naar je HDD's en CD-rom's es na en vervang ze bij twijfel.

Schakel evt. raid-drivers in het BIOS uit.

Heb je een externe HDD aangesloten ?
Andere apparatuur op een USB-poort ?

Koppel die af en kijk of het probleem is opgelost.

Succes,

Harry.

i/o conflicten en de rest

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem (i/o poort en geheugenadres gegevens en IRG) en wel twee maanden, ik stel voor dat we er samen een eind aan maken.

De afgelopen maanden ben ik er heel druk me geweest; pc naar de werplaats gebracht om te maken maar die lui zeggen dat het normaal is maar wel mijn geldt kwijt. Vervolgens de hulplijn van asus over moederborden in duitsland gebeld, hielp ook niets. Dan maar terug naar de winkel waar ik het systeem gekocht had.

Nieuwe processor er in laten bouwen;
Nieuw moederbord er in laten zetten;
Nieuwe videokaart er in;
De beste man heeft zelfs alles er in gebouwd en aangesloten.

Oke, probleem opgelost, of niet? Nee dus.

Boos de beste man opgebeld, ontkend alles en zegt dat het wel een software probleem moest zijn. Weer een keer genaaid (excuse voor mijn woorgebruik).

In middels heb ik er zoveel tijd,energie en geld erin gestoken dat ik er mischien beter aan had gedaan om een nieuw systeem te kopen. Dit probleem met dezelfde specificaties staat op meer forums. sorry dat ik de links niet vermeld, maar copy paste maar eens zo'n regel en plaats hem in google.

ok wat nu? Heb gisteren memtest 1.70 gedraaid. wat blijkt, een memory module is kapot. Oh wat was ik blij, dit was het probleem dus de oplossing was in zicht. nieuwe memory modules gekocht (die door de moederbord fabrikant natuurlijk worden aangerade) en.....je raait het al, nog steeds hetzelfd probleem.

oke, onderhand kotsmisselijk van alles, waarom uberhaupt computers nog mijn hobbies zijn weet ik niet.

Maar zoals altijd malen op een oplossing en uren turen naar het scherm en de kast van mijn systeem. wat kan het zijn, is het de voeding? dat moet de volgende stap wel zijn want de rest is allemaal in orde (videokaard, moederbord, processor, geheugen, allemaal nieuw).

Weten jullie het? ben van plan om nieuwe voeding te kopen maar voordat ik de zoveelste mislukte poging maak eerst jullie mening horen.

Vriendelijk bedankt.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Link van @frankwannet gelezen en de daar aangedragen oplossingen uitgeprobeerd ?

Aan IRQ-conflict gedacht ?

Als je 'm hebt laten repareren en het is niet goed, dan claim je toch garantie en brengt 'm terug ?

Greetz,

Harry.

Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie.

Heb de link van Frank doorgelezen en de oplossingen bekeken. De oorzaken zoals beschreven in die link heb ik niet, althans niet die "ï/o statuscode" zoals het daar genoemd wordt. Virus in de opstartsector heb ik niet maar ik heb toch effe stiekem naar het lezen van die link de bootsector met een diskette gecontroleerd op virussen, zo ook effe snel gescand.
Systeemcache uitschakelen in de bios kan ik niet althans weet ik niet te vinden bij de a8n-e moederbord bios. Dat kabels, adapterkaarten schoon zijn en goed aangesloten mag je van mij aannemen (toch nog effe stiekem alles aangedrukt en bekeken. Ik schuw er niet voor om af en toe de stofzuiger er door heen te halen (op een verantwoorde manier). Beschouw het toch als een kindje van me ;).

Irq conflicten heb ik, dat hadden er nog meer kunnen zijn maar ik heb ruimte vrij gemaakt door dingetjes in de bios uit te schakelen (serial port, raid, game port). Die heb ik toch niet nodig en maken ruimte vrij. Dat raad ik de-gamer-91 ook aan, bij mij heeft dat een aantel irq conflicten doen laten verdwijnen.
De IRQ conflict die ik nu heb zijn:
IRQ 21 standaard open HCD USB host controller
IRQ 21 NVIDIA Network bus Enumerator

Dit probleem kan ik omzeilen door de USB dingetjes in de BIOS uit te schakelen. Maar is niet zo praktisch aangezien mijn printer een usb aansluiting heeft. Heb het wel geprobeerd om te zien of de I/O en geheugenadres conflicten zouden verdwijnen. Dat laatste is echter niet gebeurd.

Wat betreft de garantie, daar kan ik kort over zijn. Een bepaalde computer winkel in Arnhem (wil de naam wel noemen maar doe het niet) beloofde mij de conflicten te verwijderen, wist er alles van en het kwam vaker voor zo vertelde hij mij. Kreeg een week later een belletje, kwam hem ophalen om vervolgens thuis te zien dat ik nog steeds de conflicten had. Had natuurlijk wel eerst moeten betalen voordat ik hem meenam naar huis.

Ik terug, de beste man verteld dat ik nog steeds het conflict had en dan doodleuk mijn aanstaren opdat ik een fantast ben en verhaaltjes kom vertellen. Na hem weer het probleem te laten zien zoals deze in de systeemconfiguratie staat zegt de beste man "ohh maar dat is doodnormaal (zie de conflicten van the-gamer-91 hierboven) het gaat er om dat er geen conflicten zijn die aangegeven worden onder "systeem apparaten". :shocked:

Ben natuurlijk niet op het achterhoofd gevallen en zelfs afgestudeerd in het consumentenrecht (ben nog wel student) en vertelde hem wat afgesproken was en dat hij mij niet kon vertellen dat dit normaal was. Weet zelfs dondersgoed dat ik deze problemen voorheen niet had. Maar goed, om verdere details te besparen, de garantie op de reparatie kreeg ik niet.

De computer zelf heb ik 1,5 jaar geleden gekocht in mijn oude woonplaats (120km van waar ik nu woon). Die beste man geeft een garantie van één jaar maar op het moederbord had ik een garantie van drie jaar. Omdat ik eerste vermoede dat het een MoBo probleem was heb ik mijn moederbord omgeruild. Dat had de verkoper niet hoeven doen maar wel gedaan, echt top. Zelf heeft hij mijn moederbord opgestuurd naar Asus ( duurt 12 weken voordat je iets terugkrijgt).

Zoals gezegd in mijn eerste post, bleef het probleem bestaan. De man waar ik het gekocht en omgeruild hebt blijft er bij dat het een software probleem is. Zelf heb ik een nieuw geheugen gekocht, videokaard en een nieuwe processor in laten bouwen, dat laatste bij de man die mijn moederbord heeft omgeruild en ingebouwd.

O ja, heb wel dertig keer Windows clean geïnstalleerd. Dit doet mij vermoeden dat het geen software probleem is.

Ja, het is niet makkelijk. Niet verwonderlijk dat de zovele post die er hierover op het internet staan geen duidelijk oplossingen hebben. Wat kan er mis zijn en wat moet ik doen?

Laatst bewerkt:
Dit is een overzicht van de hardware conflicten die ik heb onder systeem informatie.

i/o-poort 0x00000000-0x00000cf7 pci-bus
i/o-poort 0x00000000-0x00000cf7 controller voor directe geheugentoegang

i/o-poort 0x000003c0-0x000003df pci standard pci-to-pci-bridge
i/o-poort 0x000003c0-0x000003df Nvidia Geforce 7600 GS

irq 22 Standaard openHCD USB host-controller
irq 22 Nvidea network Bus enumerator

i/o-poort 0x0000B000-0x0000BFFF pci standard pci-to-pci-bridge
i/o-poort 0x0000B000-0x0000BFFF Nvidia Geforce 7600 GS

geheugenadres 0xD0000000-0xD2FFFFF pci standard pci-to-pci-bridge
geheugenadres 0xD0000000-0xD2FFFFF Nvidia Geforce 7600 GS

geheugenadres 0xD0000000-0xCFFFFFF pci standard pci-to-pci-bridge
geheugenadres 0xD0000000-0xCFFFFFF Nvidia Geforce 7600 GS

geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF Pci-bus
geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF pci standard pci-to-pci-bridge
geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF Nvidia Geforce 7600 GS

i/o-poort 0x000003b0-0x000003BB pci standard pci-to-pci-bridge
i/o-poort 0x000003b0-0x000003BB Nvidia Geforce 7600 GS

Hoi !

Wel wat duidelijker nu.

Probeer het IRQ-conflict op te lossen in je BIOS: daar kun je in principe onder "Onboard Devices Configuration " - PCI PNP de IRQ's handmatig toewijzen.

En: heb je de nieuwste MOBO-chipset-drivers geinstalleerd ?
Dus van internet, niet van het bijbehorende CD-tje ?

De nVidia-drivers waren berucht voor conflicten.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan