Computer valt uit en start opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurens P

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Hallo,

Ik heb nu ongeveer 2 weken last van een probleem. Mijn computer valt af en toe uit en start opnieuw op, zonder enige aanleiding.

Ik had al eerder last hiervan gehad omdat mijn fan onder het stof zat en dat de pc daarom verhitte. Dus ik dacht laat ik die nog een keer schoon maken. Dit heeft niet geholpen, soms herstart hij de eerste minuut opnieuw op en soms duurt het een tijdje en soms heb ik helemaal nergens last van.

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht dat mijn computer gewoon to vol werd met rotzooi. Dit heeft geholpen voor een aantal dagen maar vandaag is het weer begonnen.

Ik heb dit probleem ook op een andere computer in het huis. Dus ik dacht misschien een virus of iets met het netwerk?

Alvast bedankt
Laurens

Check het systeemlog even op foutmeldingen...

Doe ook eens een chkdsk van de systeemschijf...

zal idd wel te heet worden of kortsluiting ofzo...:thumb:
doe je je USB-apparaten altijd veilig verwijderen want zo heeft een maat van mij zijn nieuwe pc ook in een jaar gemolt.. :D

Mvg Phantom

Dit is de enige foutmelding die ik kan vinden.

De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x000000fe (0x00000002, 0x860bf650, 0x860f8950, 0x860f359c). Er is een dump opgeslagen in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini070208-02.dmp.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

En een dit, maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met mijn router.

TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Wat er bedoeld wordt is dat je een foutmelding moet proberen te zien.
Behalve in een log kan dat ook op het scherm. Standaard start XP echter meteen opnieuw op voor behoud van functionaliteit.

Ga naar Configuratiescherm, Systeem, tabblad Geavanceerd, dan bij "Opstart en Herstelinstellingen" klik je op "instellingen"
Haal het afvinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" en klik op Ok.

Als het goed is krijg je nu met een beetje geluk een blauw scherm met een foutmelding in plaats dat hij meteen opnieuw opstart. Deze foutmelding kan belangrijk zijn en de computer gaat niet meer ongewild uit en opnieuw weer aan.

Gezien de tekst "opnieuw gestart na foutcontrole" zou ik Windows daarna laten controleren of de systeembestanden nog origineel en compleet zijn. Je kunt dat doen met de opdracht sfc /scannow

Hoi,

sorry dat ik nu pas reageer, ik ben een weekje op vakantie geweest en ben pas sinds gister thuis.

Ik heb een blauw scherm gekregen zoals jullie zeiden. Ik kreeg de volgende foutmelding.

STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x804F95EC, 0XF7A02CA4, 0XF7A029AQ)

Gevolgd door iets dergelijks als: ''Er is een fout opgetreden in usbuhci.sys''.

Hoop dat dit helpt.

Bvd Laurens

Nu wil je het ook snel opgelost hebben en dat gaat vast wel lukken.
Het is waarschijnlijk een driver die USBUHCI.SYS benadert. Hiervoor is het altijd interessant om te weten of er meestal iets bepaalds aan het heropstarten vooraf gaat. Dus ook of je iets aan de computer veranderd of aangesloten hebt toen het probleem optrad.
Eerst moet je zeker weten de laatste of goede drivers te hebben voor je USB apparaten. Je zou deze apparaten best eens één voor één los kunnen koppelen. Hoofdverdachte bij deze foutmelding is trouwens het modem. Hiervoor kun je dan eventueel het volgende proberen: Start op in veilige modus en haal de driver van het modem weg. Start vervolgens weer op in veilige modus en installeer het modem.

Dan de pijn. Het bestand usbuhci.sys is een verborgen systeembestand in de map C:\Windows\System32\drivers. De bestandsgrootte in Windows XP moet 20480 bytes zijn. Het bestand wordt gebruikt door kwaadwillenden om malware te verbergen. Je zou de checksum moeten controleren en op virussen en spyware moeten scannen met deze map en dit bestand als doel. Het bestand is digitaal ondertekend door Microsoft en ik denk daarom dat het gecontroleerd en gerepareerd kan worden met de opdracht sfc /scannow. Je moet de Windows CDRom daarvoor bij de hand houden.

Het goede nieuws is: er is een service op internet die je help om fouten te achterhalen met processen en configuraties en hun pagina over dit bestand is: http://www.runscanner.net/files/sys/usbuhci/usbuhci.sys.aspx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan