Computer valt uit. Mobo heet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjenlodder

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
30
Hallo,

Ik heb net een nieuw moederbord en processor gekocht.
Mobo: ASRock A770CrossFire
CPU: AMD Phenom X4 9950 Black Edition (2,6 MHZ)

Dit is lekker snel en werkt goed, in windows. Maar op speedfan loopt hij in windows al op 50/55 graden, de CPU en Mobo ook rond de 50.
Als ik nu GTA IV opstart dan kan ik 5 minuutjes lekker spelen en zie ik mijn temp stijgen naar 64 graden (cpu) en 60 Graden (mobo). Dit lijkt mij tog vrij hoog... Maar hij valt gewoon uit.

Ik heb een grote Asus fan (artic square), deze draait ongeveer 4000 RPM.
Maar ik vind het heel vreemd... Wat kan ik hieraan doen ?

p.s. Alles is stofvrij (nieuw).

[edit]
Nu een extra fan ingezet en Mobo blijft nu rond de 30 graden. Helaas is de CPU nu Idle 54 graden!!! Dit is tog niet normaal ?
Is het ook mogelijk dat er iets fout is met Mobo of CPU ?
P.S. Videokaart ook stofvrij gemaakt. (geen stof meer in kast)
[/edit]

heet.bmp
 
Laatst bewerkt:
Is de koeler wel goed gemonteerd? Als deze geen contact maakt met de processor, dan kan de processor sowieso zijn warmte niet kwijt

Heb je verder wel koelpasta gebruikt?
En zo ja: heb je niet teveel koelpasta gebruikt?
Koelpasta is om enige oneffenheden tussen koeler en processor op te vullen. De directe verbindig tussen koeler en processor koelt veel beter dan pasta, vandaar dat het laagje zo dun moet zijn.
 
Thanx,

Ik heb gister inderdaad eens eventjes goed gekeken, en de Koeler zat niet direct op de processor... :eek: Nu heb ik eventjes wat aanpassingjes gedaan en nou pastie perfect. Als ik nu GTA IV speel komt hij niet boven de 55 Graden Celsius :cool:

Bedankt ;)
 
Stuk beter ja. Wel goed in de gaten houden want jouw processor mag max. 64° C worden1
 
Ok,

Pas werd hij al wel 70 Graden... :confused:
Maar nu werkt hij weer,,, Bedankt allemaal :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan