computer valt uit na 15 á 20 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kokkie20

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Berichten
221
hallo,
sinds een paar dagen valt me computer ineens uit na 15 á 20 minuten.
ik had dus gevraagd aan iemand of tie iets wist en hij zei dat me geheugen omhoog moest.
heb ik 512 mb erbij gepleurd, maar hij valt nog steeds uit...
wie weet hoe ik dit kan oplossen?
als tie uitvalt hoor je een paar piepjes en doet tie niets meer totdat je hem opnieuw aanzet.
bvd

kokkie
 
ja heb hem ong 2 weken geleden goed stofvrij gemaakt met zo een speciale stofding + stofzuiger voor de fans en koeler. :confused:
volgens iemand anders is het nu ineens de koeler die niet goed is, maar de koeler draait op volle toeren :rolleyes:
 
ik denk dat je pc zo is ingesteld!

ga 'ns naar energiebeheer in de configuratiescherm!

zet energiebeheerschema's op Altijd Aan!

diamondo25
 
nee is het ook niet :confused:
hij staat al op "altijd aan"
iemand anders suggestie voordat ik me computer het raam uitgooi? :mad:
 
Als je jouw pc het raam wil uitgooien...ok
laat het even weten dan kom ik 'm opvangen.
Niet zo gauw opgeven zeg!

Je zegt dat je er een bankje van 512 bij hebt gezet...
heb je gechecked (bv via mijn computer->algemeen) of dat ook is geaccepteerd?(bv
via apparaatbeheer kun je nagaan of alles goed functioneert...de beruchte gele uitroeptekens..
had je dit probleem al vóórdat je die 512 bank erin hebt gezet?
in dat geval ... check alles af met de gebruikelijke virus/spy/spam software, kijk na of er een defragmentatie nodig is, maak alles leeg (temp tif etc via bv ATF cleaner)
doe dat en laat ff weten of dit helpt..zo niet dan gaan we verder
sxxs
 
Als je jouw pc het raam wil uitgooien...ok
laat het even weten dan kom ik 'm opvangen.
Niet zo gauw opgeven zeg!

Je zegt dat je er een bankje van 512 bij hebt gezet...
heb ik gedaan
heb je gechecked (bv via mijn computer->algemeen) of dat ook is geaccepteerd?(bv
via apparaatbeheer kun je nagaan of alles goed functioneert...de beruchte gele uitroeptekens..
geen gele uitroeptekens en hij is geaccepteerd
had je dit probleem al vóórdat je die 512 bank erin hebt gezet?
ja had ik al eerder
in dat geval ... check alles af met de gebruikelijke virus/spy/spam software, kijk na of er een defragmentatie nodig is, maak alles leeg (temp tif etc via bv ATF cleaner)
ok zal ik gaan doen, maar weet niet of hij de defragmentatie kan voltooien vanwege een grote HD
doe dat en laat ff weten of dit helpt..zo niet dan gaan we verder
sxxs
 
Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, en zet die hier eens neer.

Alhoewel het lijkt, alsof de vram of gpu van de grafische kaart te warm wordt, zit er een passieve, of een aktieve koeler op?, eentje met een ventilator, of alleen een koelblok, met veel uitsparingen.
 
Laatst bewerkt:
Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, en zet die hier eens neer.
ok zal ik zo gauw mogelijk doen

Alhoewel het lijkt, alsof de vram of gpu van de gravishe kaart te warm wordt, zit er een passieve, of een aktieve koeler op?
wat is een passieve of een aktieve koeler ?
 
een actieve koeler is er 1 met een fan.
en een passieve koeler is er 1 zonder fan maar met een inheemse koelblok.

controleer of alle stekkers er goed inzitten in je pc.
 
een actieve koeler is er 1 met een fan.
en een passieve koeler is er 1 zonder fan maar met een inheemse koelblok.
ok dan heb ik volgens mij een actieve koeler
controleer of alle stekkers er goed inzitten in je pc.
alle stekkers zitten er goed in
 
Re

heb je dan wel genoeg koelpasta op je processor??

gaat je computer altijd uit na 20 min ook al doe je niets met de computer zo ja moet je even naar de bios en kijk even naar de temp hoe warm wordt je computer dan
 
hoe is de indeling in je kast?
als je videokaart hebt (ik neem even aan dat agp/pcie hebt) die hangt normaal gesproken gelijk onder je cpu koeler. daaronder heb je een aantal pci sloten, waarin je extra kaarten in kan doen (netwerk kaart enz.) is het slot onder je videokaart vrij?
zo nee haal die daaronder uit en hang hem 1tje lager.
ook kan de HD slecht worden. is hij al oud? en wat voor 1 is het? controleer ook of hij niet te warm wordt.

probeer ook is alles eruit te halen, alleen de minimale spullen, cpu,ram,één hd,en videokaart. haal de rest los (fans laten zitten) laat hem is draaien.

probeer ook is het ram geheugen in een andere slot te zetten.

wat voor een computer heb je btw? Dell, compaq, packerd bell medion enz.
of heb je hem zelf gebouwd, of laten doen?


Mark Meima
heb je dan wel genoeg koelpasta op je processor??

gaat je computer altijd uit na 20 min ook al doe je niets met de computer zo ja moet je even naar de bios en kijk even naar de temp hoe warm wordt je computer dan

teveel is ook niet goed, en het droogt niet snel uit. en een nadeel is dat het zooi is om het erop te doen of eraf te halen^^
 
Laatst bewerkt:
hoe is de indeling in je kast?
als je videokaart hebt (ik neem even aan dat agp/pcie hebt) die hangt normaal gesproken gelijk onder je cpu koeler
is onboard net zoals me geluidskaart..... daaronder heb je een aantal pci sloten, waarin je extra kaarten in kan doen (netwerk kaart enz.) is het slot onder je videokaart vrij?
zie reactie hierboven
zo nee haal die daaronder uit en hang hem 1tje lager.
ook kan de HD slecht worden. is hij al oud?
nee ongeveer half jaartje
en wat voor 1 is het?
al sla je me dood
controleer ook of hij niet te warm wordt.
wordt niet te warm

probeer ook is alles eruit te halen, alleen de minimale spullen, cpu,ram,één hd,en videokaart. haal de rest los (fans laten zitten) laat hem is draaien.

probeer ook is het ram geheugen in een andere slot te zetten.
heb maar 2 slots, 1tje met 256 en de andere 512

wat voor een computer heb je btw? Dell, compaq, packerd bell medion enz.
of heb je hem zelf gebouwd, of laten doen?
qu motion ofzo is het




teveel is ook niet goed, en het droogt niet snel uit. en een nadeel is dat het zooi is om het erop te doen of eraf te halen^^
 
hmm,

ken ik niet die comp, sinds wanneer heb je het, heb je iets raars erop geïnstalleerd? of is de stroom uitgevallen?..

misschien piekstroom...

en anders je mobo misschien...
 
Hoi !


Post van @Lange Pier al gelezen ?

Waarom reageer je daar dan niet op ?

Greetz,

Harry.
 
Kokkie 20
Als je een atwoord geeft zou je dit dan niet in een quote willen doen.
Dit is zeer moeilijk te lezen.
Zou je daar in het vervolg even aan willen denken.
de quote kanje rustig weg laten hoor, dit scheelt ons ook weer data verkeer.
En wil je echt ergens op reageren maak er dan apparte quotes van en zet daaronder je reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan