Computer valt uit na insteken UTP-kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthijsm

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2005
Berichten
29
De pc valt uit op het moment dat ik de UTP kabel er in steek. Als deze er al in zit, wil de pc niet opstarten. In de LOG-gegevens zie ik een Kernel-Power 41 fout met als GUID: 331c3b3a-2005-44c2-ac5e-77220c37d6b4

Ik heb al het e.e.a. gegoogeld en geprobeerd. Het ligt niet aan de router of netwerkkabel. Ik las al op internet dat bij iemand anders de videokaart defect was. Ik heb dit nog niet kunnen testen maar lijkt me zo weinig met elkaar te maken te hebben. Iemand tips?
 
Voor de hand liggende vraag / vragen zouden kunnen zijn:

apparaatbeheer: zijn de netwerkadapters : bedraad en wifi (?), beide geïnstalleerd én beide vrij van uitroeptekens?

is dit probleem zomaar van gisteren op vandaag onstaan of.............?
 
Laatst bewerkt:
Ja allebei probleemloos.

N.b.: WiFi nu even tijdelijk in gebruik d.m.v. een old skool netwerkstickje
 
De computer heeft jarenlang niet verbonden gezeten met het internet. Dus dat antwoord durf ik je niet helemaal te geven. Hij heeft het een tijdje daarna wel gedaan, maar al snel liep alles vast in loops met windows updates e.d. omdat dat al te lang niet gedaan was. Nu windows er nieuw opgezet en direct na het installeren en proberen netwerk verbinding te maken klapt ie er weer uit.
 
Hoi Hoi Matthijsm

zo op afstand kunnen wij nu niet echt zo gauw achter komen wat een oorzaak voor zoiets is, maar als ik jou was zal proberen kijken of andere kant van UTP cabel wel in juiste aansluiting
ingestoken op jouw router is, en niet bijv. per ongeluk in TV ofzo iets plekje aangesloten is etc.. ( Of UTP kaduuk is ? ) ...

Anders klinkt ook als een netwerk of voeding een storing dat is ..
 
Laatst bewerkt:
Tja, dan wordt het lastiger.
Als ik moet gokken, dan zou ik zeggen een Windows gerelateerd softwareprobleem, hetgeen betekent dat de klus opnieuw zou moeten. Vooraf misschien de diverse KB's bij Microsoft downloaden en eerst installeren?
 
Dat lijkt me niet mogelijk. In eerste instantie stond deze bedraad op een router aangesloten. Heb nog een andere poort geprobeerd maar dat werkt ook niet. Nu zit het aangesloten met een andere kabel, op een andere router in een ander huis/netwerk om te testen. Werkt ook niet. Dus lijkt me daar niet aan te liggen.
 
Tja, dan wordt het lastiger.
Als ik moet gokken, dan zou ik zeggen een Windows gerelateerd softwareprobleem, hetgeen betekent dat de klus opnieuw zou moeten. Vooraf misschien de diverse KB's bij Microsoft downloaden en eerst installeren?

Heb alleen een volledige nieuwe installatie gedaan. Alle partities aangepast en schijven geformatteerd. Dus niet eerder iets hardware matigs? Als ik de kabel erin steek valt ie direct uit en hoor ik de fan met een veel lager toerental draaien. Als ik de stekker eruit steek, begint alles weer op normaal tempo te draaien en start ie door.
 
Het is toch een pc en geen laptop?
De netwerkkaart, is dat een onboard of een PCI kaartje? In het laatste geval : stop 'm eens in een andere poort.

Ik denk ook nog aan een (in geval van een pci kaartje) een gedeeltelijk loszittende kaart (door verplaatsing van de machine?)
 
Laatst bewerkt:
Het is toch een pc en geen laptop?
De netwerkkaart, is dat een onboard of een PCI kaartje? In het laatste geval : stop 'm eens in een andere poort.

Ik denk ook nog aan een (in geval van een pci kaartje) een gedeeltelijk loszittende kaart (door verplaatsing van de machine?)

Het is een compacte PC. De netwerkaansluiting zit direct met een blokje op het moederbord.
 
Ja, als er een pci (-e?) aansluiting vrij is, kan het idd. geen kwaad om het te proberen. Schakel in appraatbeheer dan wel vooraf even de mobo lan uit : dus niet verwijderen, maar uitschakelen.
 
20151101_122614.jpg20151101_122614.jpg

Moet mogelijk zijn denk ik. Alhoewel er later ook nog even een extra geluidskaart in moet. Maar dat kan later ook.
 
Start eens in safe-mode (zonder netwerk) en probeer dan eens of je de kabel in kunt steken zonder dat Windows vast loopt.

ALs dat het geval is, dan is er iets met de driver. Deze kun je vanuit safe-mode uitzetten of verwijderen. Daarna dan vervangen door een recenter/betere versie.
 
Misschien kun je ook eens proberen om te kijken wat er gebeurt als je alleen de UTP kabel in de PC steekt en de andere kant nergens in laat zitten. Als het dan nog gebeurt kan het een sluiting zijn op de netwerkuitgang van je moederbord die ontstaat zodra je de stekker erin stopt (misschien een van de koperen contacten binnenin verbogen)
 
Zelf lig ik op de lijn van buick.
Recht buigen? Voorzichtig een kleine schroevendraaier pinnetjes verbuigen tot dat ze allemaal evenwijdig lopen.
Wat mij niet duidelijk is is welke windows had je er op staan en welke staat er nu op?
 
Nog een klein tipje, probeer de UTP kabel erin te stoppen zonder dat deze aan de andere kant is aangesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan