Computer valt uit na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheBlopje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2013
Beste mensen,

Ik heb nog een oude computer staan die draait op windows xp. Ik heb er altijd veel plezier van gehad alleen nu heb ik een probleem; als ik hem opstart dan start die eerst een paar automatische programmas op voor nieuwe hardware o.i.d. maar daarna valt hij uit en start hij weer opnieuw op. Nu kon ik wel meer mensen vinden met dit probleem, alleen het rare bij mij is dat dit maar bij 1 gebruikersaccount (mijn account en tevens het admin account) gebeurt. Als ik inlog op het andere account op dezelfde computer (voor vrienden van me of mn zusje ofzo) heb ik geen problemen met wat dan ook, alleen dan kan ik niet bij de documenten/afbeeldingen etc. die ik op dat andere account heb staan, en die wil ik graag allemaal op een externe harde schijf zetten. Maar er is meer: nu ben ik (vraag me niet hoe) het wachtwoord van het andere account op die computer vergeten. Kortom; ik heb één account waar ik het wachtwoord niet meer van weet maar die het wel doet, en één account waarvan ik het wachtwoord nog wel weet maar die het niet doet. Ik kan dus niet in mijn computer. Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

P.S. De computer draait op windows xp maar ik heb hem gedurende de jaren dat ik heb gebruikt heb flink op de proef gesteld, hij heeft bijvoorbeeld een windows vista skin. Misschien niet zulke relevante informatie maar het kan altijd handig zijn

Een wachtwoord kan je gewoon verwijderen met behulp van Hirens boot CD (link naar downloadpagina). Simpelweg van de cd opstarten, het juiste tooltje inladen en het wachtwoord verwijderen. Zie hier voor de uitleg: klik

(kan overigens ook vanaf een usb gestart worden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan