Computer valt uit na tien minuten.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivibes

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2004
Berichten
94
Computer valt uit na tien minuten.....

Hallo,

Wij hebben hier een probleem met 1 van de PC's.
Windows XP Pro SP2, niets verandert maar sinds enkele weken valt ie naar zo'n 10 minuten uit, zonder melding.

Terwijl als je bezig blijft houdt ie het langer vol, maar zo gauw je plusminus 10 minuten niets doet valt ie uit. Maar als ik bijvoorbeeld Winamp laat draaien blijft ie gewoon wel aan.

Zelfs als je hem een tijdje in het aanmeldscherm laat staan.

Systeemherstel geprobeert, spywarechecks, viruschecks, van alles maar niets helpt. Ook als de PC nu een tijdje uit staat en daarna opnieuw wordt opgestart duurt het soms wel meer dan een kwartier voordat hij uberhaupt met opstarten begint.

Kast open gehad, alles afgekoppeld, nog steeds hetzelfde...

Bij computerbeheer in systeem-logboek krijg ik ongeveer ook om de tien minuten de volgende melding:
"AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0xcfc te lezen, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem."

Natuurlijk op internet gezocht naar deze melding maar dan kom ik eigenlijk steeds weer terecht bij een "bios update" of "bios flash"

Ik vind dit wel vreemd omdat er niets aan de PC verandert is en dan zou opeens het Bios niet meer recent genoeg zijn?

Iemand hier een ideetje ??

Alvast bedankt,

Jeroen
 
Geen ideetje, wel een pagina met hetzelfde probleem en suggestie die daarin staan.
 
Het enige wat hier tegen helpt is een bios update, maar of deze daadwerkelijk de goede code gebruikt zul je uit moeten proberen, de bios mag die geheugenadressen niet gebruiken van Mike.:confused:
 
Oke maar,

Hoe komt het dat nu opeens de Bios niet recent genoeg is terwijl er niets aan de pc is verandert.

En waarom blijft de computer wel gewoon aan als ik bijvoorbeeld Winamp heb aanstaan (zelfs geminimalliseerd), dan valt hij niet uit.

Jeroen
 
ivibes zei:
Oke maar,

Hoe komt het dat nu opeens de Bios niet recent genoeg is terwijl er niets aan de pc is verandert.

En waarom blijft de computer wel gewoon aan als ik bijvoorbeeld Winamp heb aanstaan (zelfs geminimalliseerd), dan valt hij niet uit.

Jeroen


Goeie vraag, slecht antwoord, geen idee.

From Mike with ......

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;283649


En Google........

http://www.google.nl/search?q=ACPI+...ldige+I/O-poortadres+&hl=nl&lr=&start=10&sa=N
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan