Computer valt uit, rookt en toont geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

aalalex13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een groot probleem met mijn pc. Vanmiddag was mijn broertje Minecraft aan het spelen toen er opeens geen beeld meer was en de fan van de processor ineens ongelovelijk hard ging draaien, er kwam ook rook uit de computer. Als ik nu de pc aanzet krijg ik geen beeld meer en draait de processorfan nog steeds op volle toeren, ook is de lamp van de pc (aan de voorkant) ineens rood ipv blauw. Weet iemand welke hardware onderdeel er kapot is of hoe ik daar achter kan komen? Ik neem tenminste aan dat er een hardware onderdeel kapot is en ik ben bang dat dat de processor zal zijn.

Elke hulp zal fijn zijn :D

Ps: ik hoop dat ik dit in de goede sectie post

Laatst bewerkt door een moderator:
je kan hem open maken en eens kijken of je iets verbrand ziet of ruikt

ik denk voeding of video kaart als de cpu fan nog draairde kan je die uitsluiten

kijk een of het gpu video kaart fan nog kon draaien

waar kwam de rook presies van uit de voeding hokje

Laatst bewerkt door een moderator:
als ik in de pc zelf kijk zie ik niks verbrands en ik zou ook niet weten waar de rook vandaan kwam, ik heb een geintegreerde videokaart dus die heeft geen aparte fan, verder draaien de fans van de voeding en de cpu nog wel

@Groentje1:Gaarne volgende keer knop "bericht aanpassen" gebruiken.;)
Nu 3 berichten samengevoegd.

Hoe weet je dat zo zeker? Want als de fans nog draaien llijkt het me dag er niks mis is met de voeding? En ik heb nog een nieuwe voeding liggen, kan het kwaad voor de voeding als ik deze uittest met eventuele kapotte hardware?

Welkom op Helpmij...

Dat de fan van de voeding en cpu draait wil nog niet zeggen dat de voeding het niet begeven heeft.Dit omdat een voeding meerdere lijnen heeft.
Eerst maar eens die andere voeding proberen.(mits die voldoende is voor je systeem)

het kan geen kwaad om de nieuwe voeding uit te proberen als je niets verbrands ziet

Ok ik zal het vanavond proberen bedankt voor je reactie!

Laatst bewerkt:
Je zal toch ergens moeten beginnen.En in dit geval de meest voorhandliggende start:andere voeding.
Is het dat niet dan moet je het ergens anders gaan zoeken.....;)
Dan komt mobo aan de beurt.(niet te hopen voor je)

Ps: ik hoop dat ik dit in de goede sectie post

Ik zal dat nog even zo laten.Totdat wat meer bekent is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan