Computer valt uit tijdens gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jukebox

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Berichten
16
hallo,
als ik half-life2 wil gaan spelen dan laadt mijn computer het landje en als hij klaar is met laden valt alles uit en krijg ik blauw scherm.
op het blauwe scherm staat: Windows is afgesloten om schade te voorkomen. en dan nog een heel verhaal en ten slotte

*** STOP 0x0000008e (0xc000001D, 0xe41507c7, 0xa8b5f88c, 0x00000000)

het komt ook bij andere games voor zoals gta san andreas en battlefield.
ik hoop dat iemand de oplossing weet want ik vind het behoorlijk irritant.

gr. jukebox
 
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Ik weet niet wat de temps zijn maar daar zou het weleens aan kunnen liggen heb je de pc al een van binnen stof vrij gemaakt?
en de temps zou je hiermee kunnen bekijken.
 
ik heb mijn computer de computer ongeveer 5 maanden geleden stofvrij gemaakt met een stofzuiger. ik heb het programma geinstalleerd. maar ik snap niet wat je met temps bedoeld (sorry want ik heb niet zo veel verstand van computer).

gr.Bas
 
Hoi,

Met temps bedoel ik de temperatuur en 5 maanden geleden wil niet echt veel zeggen het zijn net stofzuigers pc's maar kijk eerst een naar de temp:d
 
De tempratuur van de hardware is:

processor temperatuur is 65 graden
moederbord temperatuur is 37 graden
thermal 65 graden
gpu tempratuur is 40 graden
gpu temperatuur(diode) is 39 graden
harde schijf st3250620 is 44 graden

(ik heb 6 maanden geleden een nieuwe video kaart gekocht, zou het daar aan kunnen liggen)

gr. Bas
 
Hoi,

6 maanden geleden een videokaart gekocht en nu problemen of had je die al vaker?
Maar als ik de temp zie van je processor gok ik daar op want deze temperatuur is vrij hoog en niet gemeten tijdens een game neem ik aan. Kijk eens naar de koeler van de processor is deze stof vrij?
En nu we toch bezig zijn welke hardware heb je in je pc en hoeveel watt is de voeding en van welk merk is deze?
 
Laatst bewerkt:
hier heb je een foto van de temperatuur en de voltages van de hardwaretemp.JPG. de proccesor is stofvrij. en het uitvallen heb ik al vanaf ik een spel had geinstaleerd waarvan die nou wel aankon en met de oude videokaart niet. maar ik had me er nooit aan ge ergerd. maar nu wil ik een game spelen met een paar vrienden en nu kan ik het niet spelen vanwege die error. en van de voeding moet je niet te veel verwachten deze is een maxpower en ik weet niet hoeveel wat, niet vee denk ik l want iemand had hem gratis van zijn werk gehaald
 
Hoi.

Die programmatje's als PCWizard of Speedfan vind ik niet zo betrouwbaar omdat deze vaak onjuiste informatie geven.

Open is het ATI control center (rechtsonder in je taakbalk)

Nu moet je even zoeken onder een van de tabjes (Information Center.. of Display Manager ofzo) Ik weet niet precies hoe die tabjes heten omdat ik die driver nu niet geinstalleerd heb, maar daar zou ergens een soort van 'metertje' moeten staan met de temperatuur van je videokaart erbij.

Controleer deze temperatuur even ná het gamen, gemiddelde zou na het gamen zo ongeveer tussen de 55 - 65 (bij mij is dit dan) graden moeten liggen, dan is het wel goed.

Groetjes
 
hallo,

ik vind in ati control center alleen informatie over de temp van de videokaart (die is 41 graden).
maar zou het mischien helpen om heel windows overnieuw te instaleren(ik wil dit liever als laatste mogelijkhijd houden).

gr. Jukebox
 
Goedemorgen,

Gezien de vergelijking tussen pc wizard en de ati control center komen we tot de conclusie dat pc wizard de zelfde temp geeft van de videokaart dus dan blijf ik van mening dat de temp van de processor aan de hoge kant is .
Om welke processor gaat het en de voeding je zegt het zelf moet je niet veel van verwachten dus dat zou ook nog een reden van kunnen zijn .
Denk niet dat opnieuw installeren helpt het is volgens mij echt een hardware probleem of je processor wordt te heet of de voeding is niet best maar als je beide even opgeeft zou dat helpen.
 
Laatst bewerkt:
goedemorgen,

ik heb als moederbord een: Asus A7V400-MX
en over de voeding zie ik op de voeding zelf dat er"max 140W" op staat.
maar toevallig heeft iemand die ik ken net een nieuwe laptop gekocht en die heeft mischien nog een voeding.
mischien kan ik die proberen.

gr. Jukebox
 
Goedemiddag,

Neem aan dat je niet de voeding van het notebook bedoeld;)
 
nee de gewoon de voeding van een normale computer:) (500 wat)
gr.Jukebox
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan