Computer valt uit zonder iets aan te geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wesley1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2014
Berichten
4
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje last van het probleem dat mijn computer zonder melding/waarschuwing uitvalt. Het komt de laatste tijd steeds vaker voor.
Ik heb een packerd bell Ixtrem m5800 ik weet niet of dit nodig is maar zet het er toch voor de zekerheid bij. Ik heb via een programma de temperaturen een beetje bijgehouden en als ik alleen al op internet zit is mijn GPU temperatuur rond de 70 graden wat mij al erg hoog lijkt, maar zodra ik een game ga spelen duurt het niet lang totdat hij de 85-90 raakt.

Wat is hierdoor de reden? Stof is het niet want ik heb vandaag het stof verwijderd uit mijn computer en ik heb hem gister naar fabrieksinstellingen gereset

Alvast bedankt,

Gr wesley
 
Windows start opnieuw op bij een systeemfout zoals een blauw scherm. Schakel dit uit zodat je tijd hebt om de foutmelding te lezen.
Combineer [Windows-toets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,3
Klik op Instellingen in het vak Opstart- en herstelinstellingen
Haal het vinkje weg bij De computer automatisch opstarten
 
Heb je ook het stof van de cpu koeler verwijderd??
Of de koelpasta is compleet verdwenen tussen cpu en koelblok of de cpu koeler zit los/niet goed gemonteerd.
 
Ik heb automatisch opstarten al uit gezet alleen hij is tot nu toe nog niet uitgevallen

en zover ik kon zien was alles gewoon schoon en zat niks los.

Ik denk zelf dat ik een nieuwe ventilator of iets dergelijks moet kopen, ik ben zelf niet echt slim op dit gebied
 
Palomino heeft het bij het juiste eind. Koelbllok verwijderen, twee vlakkken schoonmaken en nieuwe geleidingspasta aanbrengen. Niet teveel, dan komt het helemaal goed :)
 
Wat zijn de temperaturen van je andere onderdelen dan? 90 graden voor een videokaart (GPU dus) is niet te veel namelijk.
 
Coenraad gaat het dan om het koelblok die achter de grote ventilator zelf zit of die op de videokaart?

k1pje de andere temperaturen die blijven gewoon constant het zelfde daar veranderd niet veel aan zoals processor die blijft rond de 30 etc.
maar mijn videokaart die heeft toen ik er een beetje op ging letten de 102 graden gehaald toen ik aan het gamen was dit lijkt mij te warm. moet ik anders een nieuwe videokaart erin zetten of help dat niet?

Trouwens bedankt voor de antwoorden iedereen
 
koelpasta vervangen van de videokaart wil dan ook wel eens gewoon helpen (buiten het stofvrij maken om) ;)
 
heeft dat stof veel invloed bij de videokaart dan? want ik heb alleen stof bij de grote ventilator weggehaald, want ik dacht gewoon dat dat de koeler was voor alle onderdelen maar dat is blijkbaar dus niet zo ik zal hem nu nog eens open doen en kijken bij de videokaart zelf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan