Computer valt uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steffen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Sinds een paar dagen valt mijn computer uit.
De computer blijft dan draaien maar ik krijg geen beeld meer en het internet verkeerd word ook niet doorgestuurd ( ik ben in het bezit van een usb-modem ) Het kan dus niet alleen de grafische kaart zijn. Ook gaan alle lichtjes van mijn cd-spelers draaien.

Kan IEMAND mij helpen !?

Ook gaan alle lichtjes van mijn cd-spelers draaien

Lichtjes die draaien??
======

En wat doe je om de PC weer "levend" te krijgen?
Gaat je monitor niet op standby?

Niet een kaar of kabel die loszit?

de lichtjes van de cd-spelers branden. Mijn beeldscherm staat op standby en om de computer weer aan te zetten moet ik de stekker uit het stopcontact halen en er weer instoppen en dan de computer aandrukken.

Resetten en de powerknop ingedrukt houden helpt niet om hem uit te zetten.

( de computer is nu WEL geaard )

De kabels en kaarten zitten er goed in.

Geplaatst door Steffen
Resetten en de powerknop ingedrukt houden helpt niet om hem uit te zetten.
Houd je de powerknop wel lang genoeg ingedrukt? (Zo'n 5 seconden of langer?)
Heeft je voeding geen schakelaar?? Het eruit halen van de stekker uit het stopcontact is niet de gezondste methode.

Overigens zal er wel iets goed fout met je systeem zijn.
Hoe weet je dat 'het internetverkeer niet doorgestuurd wordt'?

Misschien kun je beginnen met het afkoppelen van je cd-spelers. Kijken wat er gebeurt.

er zit geen schakelaar op mijn voeding. En ik weet dat het niet de gezondste methode is maar er is geen andere keuze.

Het internet verkeer gaat niet door omdat ik op mijn eigen computer geen internet meer heb als hij zo uitvalt.

laat je pc eens zo kaal mogelijk draaien(cd-spelers, grafische kaarten-indien niet onboard-, diskette, 1 hard disk waar je windows opstaat, 1 latje ram geheugen, enkel beeldscherm, toetsenbord en muis aansluiten...) als je pc nu wel werkt dan heb je ofwel een te zwakke voeding of is er iets van hardware die kapot is. ik zou dan als eerste oplossing eens-indien mogelijk-kijken om er eens een andere voeding in te hangen. werkt je pc nu wel met alles erop en der aan, dan heb je geluk en was je voeding gwn kapot:) indien nog steeds niet dan zal je alle hardware moeten apart testen. als je pc nu nog niet werkt dan denk ik ofwel een virus ofwel is je moederbord rijp voor de vuilnisbak:confused:

ik ga er vanmiddag mee bezig....bedankt voor je reactie:D

das nix, ik hoor je nog als er nog problemen zijn of als je het niet vindt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan