computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

h3lpm3pls

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
help!!

als ik ga gamen valt na een bepaalde iedere keer weer willekeurige tijd me pc uit.
ik weet waar het in waarschijnlijk niet aan licht:

-me drivers (heb ik net geupdate)
-me pc z'n temperatuur ( pc wordt wel warm maar als hij uitvalt vershillen de temp. van 42 tot 48 gr.)
-ik heb ook geen virus

me systeem is:

intel celeron 2,66 ghz
160 gb hdd
1024 mb ddr ram
dvd-speler
nvidia geforce 6200

pls help me

Aan het licht, zal het wel niet liggen.:rolleyes:

Maare, heb je een passief koelblok, dus zonder ventilator op je videokaart, of eentje met ventilator?

Kan aan gruwelijk veel dingen liggen. De eerder genoemde, maar ook:
geheugenreepje dat niet 100% meer is,
koeling die te ligt (of is het licht....) van vermogen is ;) ,
een actief gekoelde videokaart die mogelijk (een) eigen stroom (voorziening) (nodig) heeft,
als het een Nvidiakaart is -en dat is het- -> de zoveelste driver die voor jouw kaart net niet lekker wil werken (downgraden die driver indien dat de oorzaak zou zijn)

Zo kan ik nog een paar oorzaken opsommen.
Proberen, testen, proberen en testen is wellicht een optie als de fout niet snel en simpel te vinden is.

Laatst bewerkt:
uitgestoft?: ja doe ik elke week wel 1 keer

ik heb een passief koelblok op me vga card zal dat het zijn:

de temperatuur waar ik het over had was die van me processor, omdat voorop displaytje is met processor temp. ik weet geen temp over me vga card

1x per week de kast uitzuigen is wel erg vooruitstrevend. Dat lijkt mij alleen nodig als de PC OF in een houtzagerij, of in een wolfabriek staat.

1 tot 4x per jaar moet voldoende zijn:

4x indien :
harde "vloer" -> plavuizen / laminaat,
waar gerookt wordt,
waar een huisdier -hond- is.

1x indien:
vloerbedekking, geen rokers, geen huisdieren.

2 tot 3 keer indien :
een of andere variant op voorgaande voorbeeldjes.

Wat velen vergeten is de "luchtinlaat" van de pc. Veelal zit aan de voorzijde van de kast een rooster / spleet o.i.d. waardoor de lucht wordt aangezogen. DIE opening wordt nogal eens vergeten om stofvrij te maken. Elke andere actie binnenin verliest dan onmiddellijk 50 tot 75% van zijn rendement. Er komt immers geen koelere / verse lucht meer binnen.

Laatst bewerkt:
uitgestoft?: ja doe ik elke week wel 1 keer

ik heb een passief koelblok op me vga card zal dat het zijn:

de temperatuur waar ik het over had was die van me processor, omdat voorop displaytje is met processor temp. ik weet geen temp over me vga card

Zet er een Zalman op, voor VGA kaarten, en je probleem is dan denkelijk opgelost.

De laatste jaren, er tig gebruikt, was voor 90% de oorzaak.

Ik heb van videokaarten(koeling) maar bar weinig verstand. Derhalve een vraagje in dit topic aan LP:

heeft zo'n passief gekoelde kaart dan van huis uit niet voldoende koelcapaciteit, m.a.w. is een fabrikant als Nvidia (of whoever die kaart gebouwd heeft) zo "dom" om de passieve koeling zodanig licht uit te voeren dat wanneer er maar "dat" in een systeem gebeurt er een te hoge temp ontstaat, waardoor de kaart niet meer stabiel loopt?

Als consument zou ik dan geneigd zijn om te denken dat, wanneer velen extra koeling moeten bijplaatsen, ze zichzelf een keer gaan tegenkomen op de markt van videokaarten?

Laatst bewerkt:
Ik heb van videokaarten(koeling) maar bar weinig verstand. Derhalve een vraagje in dit topic aan LP:

heeft zo'n passief gekoelde kaart dan van huis uit niet voldoende koelcapaciteit, m.a.w. is een fabrikant als Nvidia (of whoever die kaart gebouwd heeft) zo "dom" om de passieve koeling zodanig licht uit te voeren dat wanneer er maar "dat" in een systeem gebeurt er een te hoge temp ontstaat, waardoor de kaart niet meer stabiel loopt?

Als consument zou ik dan geneigd zijn om te denken dat, wanneer velen extra koeling moeten bijplaatsen, ze zichzelf een keer gaan tegenkomen op de markt van videokaarten?

Prijskaartje

Bandit, hm, ja da's o.a. wat ik bedoel met "zichzelf tegenkomen". Het wemelt immers van "praatsites" op het W W W (Helpmij is er een van.......) en als zo'n gerucht / fenomeen eenmaal rondgaat, dan kost het nogal wat moeite om van dat image af te komen en verlies je dus per definitie klanten aan de concurrentie. Al zal dat sinds eind 2006 lastig worden, want wie is die concurrentie dan wel........ Ati immers niet meer :D

Denk maar aan het warmte image van AMD. Er zijn nu nog steeds verstokte Intel fans die niet weten dat vanaf ongeveer de 2.4 MHz processor van Intel die dingen meer hitte produceerden dan de vergelijkbare Amd's van dat moment.

Laatst bewerkt:
De Zalman VF700-CU geeft de beste/meeste resultaten, ook op 7 volt, zonder led, wel alle ribben van messing met een hoog kopergehalte.

Of deze, die gebruik ik het meeste, naast de Arctic, die ook wel goed zijn, maar bij de Zalman, krijg je extra koelblokjes, voor het geheugen op die kaarten.

kan het er ook aan liggen dat mijn vga kaart omgekeert in de comp hangt. met koelblok naar beneden, hij kan namelijk niej anders

Haha, zo hangen ze allemaal, als agp of pci kaart, in een mini, midi, of nog grotere case, alleen in een desktop niet.

oh ok wel raar hoor want al hang ik er een fan in hangt er wel een gewicht aan (dat ding is best wel zwaar!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan