Computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruud

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Berichten
7
Hallo, Ik zit echt met een groot probleem. Sinds ik een nieuwe pc heb valt hij geregeld uit. Ondanks dat ik hem zelf inelkaar gezet heb, heb ik hem in eerste instantie terug naar de winkel gebracht. Die gasten zouden hem testen, maar hebben hem alleen aangezet, en geen uitval gecontateerd. Bij normaal gebruik valt deze computer echter onregelmatig uit. Kan tijdens surfen zijn, het bekijken van een film, maar ook tijdens het spelen van een spel.

Ik heb een:
- intel dual core processor 2,83 ghz.
-1024 mb intern (533)
- asus moederbord: P5GZ-MX
- asus videokaart: 76000gs silent 512 mb

Zelf heb ik al gegekeken naar de temperaturen...maar die zijn gewoon goed. Ik heb auto overclock uitgezet in bios en de jumpers op het moederboard voor videokaart gecontroleerd.

Ik weet zelf niet zo goed wat ik verder nog kan controleren. Pc werktrook prima totdat hij uitvalt. Kan iemand me asjeblieft helpen?

Groeten,
Ruud
 
krijg je een fout in je beeeld of valt hij spontaan uit "?
 
Geen foutmelding. Hij valt spontaan uit en start opnieuw op. Vervolgens doet hij het weer een tijdje en valt dan weer uit.
 
Wat moet ik precies checken bij de spanning. Eerlijk gezegd ben ik ook weer niet zo'n techneut dus ik kan wel ven kijken, maar geen conclusies aan verbinden.:D
 
is in elke bios weer anders, gewwoon alle nalopen, dan kom je het vanzelf tegen.

Download anders ff speedvan, dan krijg je het meteen in beeld.
 
Speedfan geeft het volgende:

Vcore: 1.23V
+12V: 12.04V
Avcc: 3.36V

Computer is niet overclocked.
 
Kan me een soortgelijk geval herinneren, toen bleek de voedingskabel gammel :D.
Rammel er eens mee?
Het kan zomaar iets heel stoms zijn...
Ga eens de bios in en laat hem eens een tijdje aan staan, zo. Valt hij dan niet uit? Dan zit het waarschijnlijk in windhoos. Valt hij wel uit? Dan is 't iets hardwarederigs.
 
loop gelijk heel je computer nog is naa ,,

je vergeet snel die kleine dingetjes ,, maar die zijn wel het belangrijkst :D


suc6 met je computer,, BTW,,, ook als je niks doet slaat hij dan vast /?
 
Bedankt voor de reacties!:thumb:

Wanneer ik mijn pc alleen aanzet valt hij niet uit...echt alleen bij gebruik van de pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan