Computer valt uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
misschien iets met ze video kaart of de drivers daarvan kijk is over nieuwe zijn of installeer ze is opnieuw

misschien iets met ze video kaart of de drivers daarvan kijk is over nieuwe zijn of installeer ze is opnieuw

Al vele malen geprobeerd, want hij had toen ook zijn computer geformateerd en opnieuw opgestart.:confused:

Hij heeft het al lang en er word nu pas wat aan gedaan? Is dat op z`n zachtst gezegt niet dom? Doet het probleem zich vaak voor als de pc druk bezig is of druk bezig is geweest? Bijvoorbeeld bij games of zware appelicaties?

Ik zit namelijk te denk aan een warmte probleem en dit kan, als er niets aan gedaan word, tot blijvende schade oplopen. Als dat nog niet gebeurt is;)

Eventueel kan het probleem ook heel ergens anders zitten omdat je omschrijving niet echt uitgebereid is. Maar dit was mijn eerste gedachte.

Hij heeft het al lang en er word nu pas wat aan gedaan? Is dat op z`n zachtst gezegt niet dom? Doet het probleem zich vaak voor als de pc druk bezig is of druk bezig is geweest? Bijvoorbeeld bij games of zware appelicaties?

Ik zit namelijk te denk aan een warmte probleem en dit kan, als er niets aan gedaan word, tot blijvende schade oplopen. Als dat nog niet gebeurt is;)

Eventueel kan het probleem ook heel ergens anders zitten omdat je omschrijving niet echt uitgebereid is. Maar dit was mijn eerste gedachte.

We proberen het nu opnieuw te vragen, want hij krijgt elke keer te horen dat hij niet genoeg koeling heeft of fan. Maar dat heeft hij wel volgens hem. Het gebeurt tijdens games maar ok soms als hij rustig met de computer op internet browst.

Dan is je vast ook wel eerder gevraagt om je temp. in de gaten te houden door bijv. speedfan. Dan weet je zeker of het een warmte probleem is.

Hallo

Dit is volgens mij te wijten aan .... yep koelingsproblemen c.p.u.

Controleer deze temp. eens in de b.i.o.s.

Uiteraard draaien alle voorziene ventilatoren soepel en stofvrij ;)

Vergeet ook niet de voorziene aanzuigopeningen voor verse buitenlucht te controleren.

Hoe oud is de betrokken p.c. ??

De lucht die uit de voeding komt , is deze warm of eerder lauw ??

Peter

Hallo

Dit is volgens mij te wijten aan .... yep koelingsproblemen c.p.u.

Controleer deze temp. eens in de b.i.o.s.

Uiteraard draaien alle voorziene ventilatoren soepel en stofvrij ;)

Vergeet ook niet de voorziene aanzuigopeningen voor verse buitenlucht te controleren.

Hoe oud is de betrokken p.c. ??

De lucht die uit de voeding komt , is deze warm of eerder lauw ??

Peter

Er komt lauwe lucht uit hoor ik van hun.

dit kan meerdere oorzaaken heben.
zo als hitte door stof of onvoldoende koeling.
slechte ram modules.
te weinig voltage.
heb zelf net zo leuk pctje van iemand staan die dat ook doet.
hoeveel watt is je voeding?
gebeur dit alleen in windows of ook bij systeem post ?.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan