Computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larsmanson

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
147
Hoi,

Ik heb een vraagje: Ik heb sinds kort een nieuwe moederbord (Asus P5E VM SE micro ATX) kaart gekocht. Daarbij heb ik ook een nieuwe Quad core processor en 2 nieuwe intern geheugen kaartjes (elk 2gb) gekocht. Deze heb ik erin gezet en alles op de juiste manier aangesloten. Nu heb ik het probleem dat wanneer ik de computer opstart hij net windows wil laden en daarna uitvalt.

Wat kan het probleem zijn? kan iemand me hierbij helpen?

Thanx
 
Dat kan aan 1001 dingen liggen, varierend van "toch niet alles goed aangesloten" naar een "Ontbrekende Bios update voor de processor" tot "geheugen dat niet 100% compatible is" met het moederbord. Dat lossen we zo 1,2,3 niet even op vanachter een beeldschermpje thuis.
 
Om toch ergens te beginnen: kan je wel in het bios komen zonder dat ie uitvalt ofzo?

Kan je wel opstarten in veilige modus?

En als dat niet lukt: probeer dan eens iets anders op te starten dan windows.
Bijvoorbeeld een bootable cd

PS: wat voor quadcore zit erin?
wat soort geheugen? hoeveel MHz?
En wat voor harddisk?
 
Ik kan wel in de Bios komen. Ik heb er een Q6600 2.4ghz quad core inzitten en ik heb 2 blokjes van elk 2gb van OCZ erin zitten (800mhz). Harddisk weet ik niet precies. Zelf dacht ik dat er een nieuwe voeding in moest vanwege dat ie zo oppeens uitvalt.

In Bios heb ik gekeken of alles wel goed aangesloten was. Dit was wel het geval.

P.s. Veilige modus werkte ook niet.
 
Dat kan aan 1001 dingen liggen, varierend van "toch niet alles goed aangesloten" naar een "Ontbrekende Bios update voor de processor" tot "geheugen dat niet 100% compatible is" met het moederbord. Dat lossen we zo 1,2,3 niet even op vanachter een beeldschermpje thuis.

Kom je et ff bij me thuis oplossen dan Pasja? :p
 
Voeding zou kunnen, alhoewel hij daar meestal wel een melding van zou geven als er een stroomprobleem is. Als ie dat niet doet, pc best even niet meer aanzetten. Als er inderdaad niet genoeg stroom is kan dit schadelijk zijn voor je moederbord.

Post hier eens alle specificaties van je systeem en het vermogen van je huidige voeding + hoe oud deze voeding is.
 
Kom je et ff bij me thuis oplossen dan Pasja? :p

Laat ik het anders verwoorden. Iemand die in staat is om een dergelijke klus uit te voeren (zelf) zal toch ook in staat moeten zijn om het e.e.a. aan troubleshooting te doen alvorens uit de vele mogelijkheden er een paar over te houden die het meest waarschijnlijk zijn.

Ik denk dat een hele goede kans van slagen zal kunnen zitten in het plaatsen van ander geheugen. Asusborden staan nu niet direct bekend om hun enorme ontvankelijkheid voor allerlei soorten geheugenreepjes.
 
Laatst bewerkt:
Moederbord: Asus P5E VM SE (mATX)
Processor: Quadcore Q6600 2.4 Ghz
Intern geheugen: OCZ 2x 2GB (800Mhz)
Videokaart: Ge-Force 8600 GTS 512 MB
Fortron Voeding van 350 Watt. (ongeveer 2 jaar oud)

De computer heb ik een paar jaar geleden gekocht bij de Aldi. dit was de Medion 8383 XL. Hier had ik de videokaart al vernieuwd.
 
Geheugen: DDR (2? 3?) of SD?
Harddisk: interface? rpm?
optische drives?
Buiten de videokaart nog kaarten op het mobo steken?
Zijn er gewoonlijk apparaten aan je pc aangesloten die stroom trekken via usb of firewire?
kaartlezer of niet?
hoeveel fans? en wat voor fans?

Hoe intensief heb je de pc de afgelopen 2 jaar gebruikt? En hoelang ben je nog van plan hem te gebruiken?
 
DDR 2 geheugen
Harddisk 7200 rpm interface weet ik niet
Videokaart en geluidskaart + geluidskaart op mobo
Geluidskaart van creative (best oudje)
geintegreerde kaartlezer
CPU Fan en geen andere fans. (CPU fan zat bij de q6600)
Bluetooth apparaat voor toetsenbord en muis op USB.
DVD lezer en DVD rewriter.

PC is vaak genoeg gebruikt. Best intensief. Ben ook nog van plan om hem intensief te gaan gebruiken in de toekomst.
 
M.i. heeft die pc alvast een nieuwe voeding nodig...

Het vermogen van de voeding is kantje boordje en je moet er rekening mee houden dat bij intensief gebruik de voeding vermoeid en hij nu al heel wat minder Watt levert.

Als je de pc in de toekomst nog intensief wilt gaan gebruiken zou ik alvast uitkijken naar een voeding van 400W
 
Hoi,

Ik heb een vraagje: Ik heb sinds kort een nieuwe moederbord (Asus P5E VM SE micro ATX) kaart gekocht. Daarbij heb ik ook een nieuwe Quad core processor en 2 nieuwe intern geheugen kaartjes (elk 2gb) gekocht. Deze heb ik erin gezet en alles op de juiste manier aangesloten. Nu heb ik het probleem dat wanneer ik de computer opstart hij net windows wil laden en daarna uitvalt.

Wat kan het probleem zijn? kan iemand me hierbij helpen?

Thanx


Dat ziet als driver fout van windows. Normaal krijg je op het moment dat hij uitslaat de blue screen of dead. Maar dat kna je selecteren. Maar welke driver fout het is dat weet je niet hij start wel op veilige modus
 
Laatst bewerkt:
zoals ''Elitebravo'' het beschrijft. Zo is het helemaal. Ik krijg inderdaad een bluescreen dat zo snel gaat dat ik het niet kan lezen. De computer start dan gelijk opnieuw op en we zijn dan weer terug bij af. Op veilige modus kan ik niet komen. Ook dit werkt niet. Ben er nog steeds niet achter hoe ik dit alles kan oplossen....
 
Probeer het volgende eens om het Blauwescherm wel te kunnen lezzen:
Automatisch herstarten uitschakelen
Windows 2000/XP
Bij systeemproblemen zal de computer automatisch opnieuw opstarten zonder op te geven
wat het probleem was. Om dit te voorkomen doe het volgende:
Klik met de rechtermuisknop op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt in plaats van een zwart scherm en
een opstartende PC. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.
Bron:
Tips & handleidingen http://handleiding.helpmij.nl/pdf/Tegen blauwe schermen vastlopers en andere problemen.pdf
 
Ik lees overigens niets van je terug m.b.t. wát je inmiddels hebt gedaan / getest, n.a.v. de gegeven adviezen...........?
 
zoals ''Elitebravo'' het beschrijft. Zo is het helemaal. Ik krijg inderdaad een bluescreen dat zo snel gaat dat ik het niet kan lezen. De computer start dan gelijk opnieuw op en we zijn dan weer terug bij af. Op veilige modus kan ik niet komen. Ook dit werkt niet. Ben er nog steeds niet achter hoe ik dit alles kan oplossen....


Heb jij geprobeerd om je windows herinstalleren.

Formateer wel eerst.

Het is zonde maar je kan er weinig aan doen nu.

Heb je na herinstalatie van windows nog het problem. Dan is er spraken van hardware problem.


Je kan ook voor je hardware controleren door je bios integaan. Dan als volgt op factory default zetten dan kan verschillen per moederbord.
 
Larsmanson: ik heb nog eens even rustig de tijd genomen om dit topic nog eens vanaf bericht 1 door te lezen. Ik lees echt nergens dat je ook maar één advies hebt uitgeprobeerd / opgevolgd (anders dan F8 starten), maar ondertussen vraag je wel nog een keer om een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan