Computer valt uit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dag
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Klopt , maar je hebt dan wel een betrouwbaar referentiepunt , wat nu volgens mij helemaal het geval niet is ...

Zie sommige vermelde temp's en spanningen ...

Op zijn minst ... ongeloofwaardig ... o.k. niet realistisch...

Klopt de rest dan wel ???

Peter

Je kunt misschien ook je voeding door laten meten bij een pc winkel. Of desnoods zelf met een metertje a 10 euro van de plaatselijke bouwmarkt.

Als die goed is kun je die namelijk uitsluiten en kunnen het heel goed de temperaturen zijn, de 'thermometers' in een pc zijn ook niet geweldig..
Als die aantoont dat er toch aardig wat mis is met de voeding (geen waardes in de buurt van 430 watt en/of heel rare voltages op de lijnen), kun je er vanuit gaan dat je voeding de stoorzender is.

Hallo

Persoonlijk zou ik toch ook eens de temperaturen , etc ... controleren d.m.v. de b.i.o.s.

En deze eens enkele uren laten "monitoren" ... uiteraard hou je de c.p.u. temperatuur in de gaten.

Persoonlijk vermoed ik dat de "thermisch geleidende pasta" tussen c.p.u. en koelblok versteend is ... en dient te worden vervangen.

Voor hetzelfde geld is de c.p.u. cooler verkeerd gemonteerd , mits dit probleem reeds v/h begin aan de hand is ...

Wat dan uiteraard de volgende vraag oproept ... waarom destijds toen je die had , geen garantie geclaimd.

Peter

Hoe "monitoren"je?

Tijdens de garantie periode 3 keer terug geweest met de computer.
Processor en koeler zijn toen vervangen.
Ging toen weer een tijd je goed.Na de garantie periode begon het weer.
Gisteren een memtest86 gedaan.Geen errors gaf die aan.
Ga dadelijk de 3dmark test proberen.

grtjes Dag

Vandaag tijdens tijdens memtest86
Valt de computer steeds uit.
Moet ik dan tocht de bios update doen?
grtjes dag

In dit geval zal een bios update niet helpen.
De nieuwere versie heeft voor jou geen meerwaarde.

Wat betreft het monitoren Kijk eens in de BIOS bij system health oid naar de temperaturen.
Kijk ook even welke temp als maximum staat ingesteld en of de pc dan afslaat.
(Meestal hoor je dan een beep als de pc sluit omdat de temp te hoog is)
Start vervolgens op en kijk of de temperaturen met pcwizard of HW monitor ongeveer hetzelfde is.
Minimaliseer het programma.
Start vervolgens de test van 3dmark, kijk direct daarna weer naar de temps en herhaal dit als ze niet veel oplopen.
Post de uitslag hier.

Temperaturen en voltage's

Bios(tijdens op starten) Temp gemeten met Asus software
Vcore voltage 1,48V 1,47
3,3v Voltage 3,26V 3,25
5V Voltage 5,10V 5,11
Cpu temp 56 graden 57
M/d temp 37 graden 37
Cpu fan speed 3068 3020
Chassis fasn speed 2776 2780

Tijdens 3d mark 06

Voltage blijven gelijk als hier boven.
Proccesror temp 80 graden
Moderbord 39 graden
Tevens valt de computer regelmatig uit tijdens deze test.

Zou het helpen als ik de koelpasta vervang?

grtjes Dag

Ja 80 graden is nogal veel. Koelpasta vervangen en koop een betere koeler voor je processor..

Wat voor koeler raden jullie aan voor AMD Athlon 64 3200+

grtjes dag

Voor zo'n processor raad ik je aan maar even goed te kijken of je koeler er wel goed op zat.. Eerst dat maar even afwachten.

Net gecontroleerd.
Zit vast.
Zit een boxcooling op met fan(standaard boxcooling die geleverd was bij de processor)

grt Dag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan