computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReAlzZ

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Heey mensen, ik heb een vraagje.
Zinds kort valt mijn computer om de 2minuten uit ofzo.
Ik heb geen idee waardoor dit kan komen, kan iemand mij mischien helpen??

Niet boos worden, maar je vraag komt overeen met:

"Sinds kort valt de motor van mijn auto om de 2 minuten uit ofzo".

Je geeft veel te weinig informatie om een zinvol antwoord te kunnen bedenken.

Het kan aan zó veel dingen liggen:

(bijna) kapotte voeding,
te hoge temperaturen door stof ophoping,
(bijna) defecte videokaart, moederbord of processor,
virus
etc. etc.

Laatst bewerkt:
nou, het licht in ider geval niet aan stof in de pc want ik heb me pc laatst stof vrij gemaakt, het zou eventueel aan de voeding kunnen liggen, maar dat weet ik niet zeker.
Mijn videokaart vertoont verder geen defecten en mijn hardeschijf is nog prima in orde.
Ik heb geen idee of het een virus kan zijn of niet, geen idee hoe ik dat moet herkennen!

Hoor het nog wel!!

Geef dan svp informatie en niet zo'n heel klein beetje maar véél!

Bijv.
- hoe oud is de pc?
- wat gebeurt er precies als de pc uitvalt; gaat de stroom er vanaf en valt 'ie "stil", of verschijnt een blauw scherm met een foutmelding en herstart de pc.
- zijn er herstelpogingen gedaan met gebruik van "Systeemherstel"?
- welke Windowsversie? (Legale versie?)
- is Windows helemaal update?
- ontstond het verschijnsel 'zomaar' of was er kort voor de eerste keer iets aan het systeem veranderd (hardwarematig of softwarematig)?

Wij hebben namelijk geen glazen bolletjes en proberen samen met jou de oorzaak en de oplossing proberen te vinden kan alleen als we een beeld kunnen krijgen van je computer en dat beeld krijgen we alleen als je héél erg veel informatie verstrekt.

De pc hebben we al een tijdje, ik heb windows 7.
Het gebeurt trouwens alleen als ik bijv een game of zware processen heb aan staan.

De pc hebben we al een tijdje, ik heb windows 7.
Het gebeurt trouwens alleen als ik bijv een game of zware processen heb aan staan.
Kijk, dát is waardevolle informatie. Waarom vertel je dat niet gelijk in je startbericht?
Dit elimineert gelijk een heleboel oorzaken.
De oorzaak zal mogelijk gezocht moeten worden in één van de volgende dingen:

1. is de voeding van de pc wel toereikend (is er een andere kaart in het systeem gezet dan die er oorspronkelijk inzat) ? of is het altijd dezelfde kaart geweest en dezelfde voeding? Zo ja, dan is er waarschijnlijk sprake van een vervuilde videokaartfan (voor zover er een kaart inzit met een actieve koeling)
1a. de kaart wordt te warm. Wat is de temperatuur van het systeem / de kaart direct nadat íe uitgevallen is en weer opgestart?
2. de kaart zelf kan ook aan het einde van zijn leven zijn.

Mocht je niet weten hoe je de temperaturen op een redelijk betrouwbare wijze kunt uitlezen, download dan hier de PCWizard2010 (links boven onder 'download latest version')

Laatst bewerkt:
Oorspronkelijk zat er een 7300 SE in maar die heb ik vervangen door een 7600 GS.
De temperaturen waren wel normaal, ik heb het probleem wel eens eerder gehad, ff stofzuigen en hij deed het weer maar nu werkt dat ook niet meer, ik neem aan dat de voeding zijn laaste uurtje heeft gedraaid. Ik gebruik de kaart trouwens al heel lang, dus aan dat de voeding niet genoeg is zal het wel niet aan liggen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan