Computer valt uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnnyReinders

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Hallo,

Als ik achter mijn laptop zit en ik speel een spelletje, of ik ben ff weg dan valt mijn laptop uit, alsof de netstroom en de accu er allebij uit zijn. Een tijdje terug heb ik een programma laten draaien en die gaf aan dat mijn laptop gemiddelt 83 Graden warm was, maar dan voelde ik aan mijn laptop en ik kon hem niet eens aanraken. Maar als mijn computer uitvalt is hij helemaal niet zo warm, juist koud eigenlijk. Weet iemand wat de oorzaak is? ik dacht een fout in het moederbord ofzo.

Ook gaat het backlight van mijn beelt scherm niet altijd aan dan moet ik eerst het beeldscherm opnieuw open doen of mijn hele laptop opnieuw starten en soms doet hij het nog niet, maar als ik dan mijn hele beeld zwart laat worden met screensaver ofzo gaat hij ook uit of aan. Is hier ook iets aan te doen?

Bij voorbaat dank
Mvg.

Laatst bewerkt:
mogen we ook weten welke laptop het is?

nee is privecy nee grapje, ik zal eens ff kijken:

Qmotion Black Pearl
Genuine Intel(R) CPU
T2300 @1.66GHz
Kloksnelheid: 999MHz, 1,00 GB

Ik heb hem niet overgeklockt.

Goed zo? Laat anders ff horen

Laatst bewerkt:
Was dat die laptop waarvan je nog de drivers zocht?Die had je gevonden/gekregen?

Ja zelfde laptop ik heb ze nu ja
ik zal ff op opgelost zetten die van die drivers

Maar weet je waar het aan ligt?

Laatst bewerkt:
Me eerste ingeving was dan het verhaal over de drivers.Wist nog niet dat ze nu op orde waren.
Themps al weer eens gemeten met bijv pcwizzard?

ik heb speccy nu ik heb op mijn profile een foto staat van mijn temps

zie net dat hij er niet staat, foto te groot :P ik upload ff

sys.png

Laatst bewerkt:
Ja stof al gecontroleert, en raam heb ik nu open staan de hele dag, maar blijft uitvallen, ik heb ook al overbodige servises uit gezet.

Hallo

De door u vermelde temperaturen zijn te hoog.

Vanaf 55°C wordt het kritiek voor een harddisk. (kans op beschadiging magnetische laag platters)

Controleer de harddisk temp. eens of de vermelde temp. echt klopt d.m.v. :

http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Indien deze laptop inderdaad reeds deftig en op de korrekte manier stofvrij is gemaakt (compressor) , controleer dan of de c.p.u. ventilator wel nog werkt , het lijkt er op dat het inwendige van deze laptop heet loopt.

Hoe ik een laptop zuiver/stofvrij maak , heb ik hier reeds ettlijke malen gepost , en ik wil niet weerom in herhaling vallen.

Het backlight probleem kan te wijten zijn aan een los gekomen connector in de laptop of t.f.t. paneel.

Een defekt in de kabelboom motherboard <---> t.f.t. scherm is ook een mogelijkheid.

Peter

Oke, dus waarschijnlijk licht het probleem van oververhitting aan de hdd? want ik heb het probleem zins ik een nieuwe hdd heb, want oude was gecrasht, is het mogelijk om het voor de hdd minder zwaar te makne?

... Ik ga er van uit dat de bios de computer automatisch laat uitschaken als de harde schijf over verhit is. is het ook mogelijk om dan inplaats van uitschakeling in slaapstand te gaan?

Laatst bewerkt:
Hallo

Oke, dus waarschijnlijk licht het probleem van oververhitting aan de hdd? want ik heb het probleem zins ik een nieuwe hdd heb, want oude was gecrasht, is het mogelijk om het voor de hdd minder zwaar te makne?

Indien er vroeger een 5400 rpm h.d.d. in deze laptop zat , en je hebt er nu een 7400 rpm in gemonteerd , zou de temp. enkele graden omhoog kunnen gaan.

Dit verklaart echter niet dat de ganse laptop te heet wordt...

... Ik ga er van uit dat de bios de computer automatisch laat uitschaken als de harde schijf over verhi

Voor zo ver ik weet , is er ---->geen<---- temp. uitschakeling op deze laptop indien de harddisk te warm wordt...

Je hebt "vergeten" geen antwoord gegeven op :

Heb je de temp. gecontroleerd d.m.v. crystaldiskinfo ???
Is deze laptop zijn heatpipe effektief zuiver gemaakt ???
Werkt de c.p.u. fan nog korrekt ???

Peter

Oke, hier de andwoorden

* Ik heb gekeken met crystaldiskinfo, bij 53 valt mijn laptop uit, 3 x getest
* ik voel nog lucht bewegen bij de fans dus denk het wel
* euhm, weet nie, wij hebben geen compressor maar heb het ff met de stofzuiger geprobeert,

hoop dat jullie er wat aan hebben, is er anders een mogelijk heid om automatisch in slaapstand te gaan bij 52 graden? via een programma of service van windows?

Hallo

Zoals reeds eerder vermeld ...

Uitvallen van de laptop is een oververhittings symptoom.

Mits de harddisk ook veel te warm wordt , een nog duidelijker symptoom dat de laptop behuizing intern te warm wordt.

De meest voorkomende oorzaak is een verstopte heatpipe radiator , waardoor de ganse behuizing , alsook de c.p.u. te heet wordt en de laptop zichzelf uitschakeld.

Indien je geen luchtdruk compressor bezit , of er eentje kunt lenen van iemand , zal het laptop demonteren worden.

Het deftig/veilig zuiver maken van een laptop is niet haalbaar d.m.v. een stofzuiger.

Indien dit uitvallen reeds ettelijke keren is gebeurt , zit het er dik in , dat de thermische geleidende pasta tussen koelvlak c.p.u./g.p.u./chipset versteeend is , en dan ook nog vervangen moete worden.

Indien jij het ziet zitten om langs te komen (Belgie) met deze laptop , het zuiver maken is nog geen 5 min werk .

Uiteraard zou een lokale "deftige" p.c. winkel dit ook voor u kunnen doen , en al het bovenstaande kunnen bevestigen.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan