Computer valt uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackHeart

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een computer gekocht, in losse onderdelen en deze vervolgens zelf in mekaar gezet. Het is vlekkeloos verlopen alleen ik zit nog met 1 ding.
Ik heb een externe schijf van 250 GB, een Western Digital, alleen als ik deze aansluit, valt mijn PC plots uit.

Iemand ideeën?

Groetjes.

Hoi,
als je ons toch eens wat specs van je pc gaf dan kunnen we ons een beter beeld verschaffen van al die onderdelen, zoals welk mobo, processor, voeding en dat soort zaken. Heb je dat probleem alleen maar met die schijf of ook met andere usb-apparaten?

Hm, als je pc spontaan uitvalt na het aansluiten van de externe disk, dan heb je simpelweg (kort)sluiting in óf je bekabeling naar de externe disk, óf de sluiting zit in de externe behuizing ..

Wellicht heb je nog een ander USBkabeltje liggen? Probeer het daar eerst maar es mee, en net wat royb3 zegt, werkt de externe HD wel bij een andere computer?

Enkele specs van mijn pc.

Gigabyte GTX 460 Videokaart.
AMD Phenom II x6 1055T Processor.
Asus M4A79XTD EVO/USB3 Moederbord.
Scythe Chouriki 2 Plug-in Voeding.

Bij andere computer, zoals mn moeders laptop, vertoont het geen problemen.
Ik zal het nog een keer met een ander kabeltje proberen, en het vreemde is dat het soms wel en soms niet gebeurd.

Het is alleen maar bij mijn externe schijf, ik sluit mijn telefoon aan met het zelfde kabeltje, en dat werkt zonder problemen.

Hoe groot is je voeding dan? Misschien heb je te weinig. Probeer anders is een andere externe hdd aan te sluiten.

de voeding is minimaal 650 W ... er zijn slechts 4 modellen in omloop

EDIT: ik heb het (uitvallen laptop in mijn geval ..) ook gehad, daar was de usbstick de oorzaak van de ellende, die zorgde voor sluiting...

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk weet ik het probleem al, volgens mij is dat schijfje gewoon stuk. Als ik hem aansluit op een pc hoor je heel de tijd 'tik' en dan stopt ie er even mee, en dan gaat ie weer verder.

hm, als de schijf het verder wel gewoon doet op een andere pc/laptop dan is ie niet stuk ...

Het lag aan de firmware en software geinstalleerd op mijn pc, blijkbaar kwam het door de drivers.
Probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan