computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

rinkepostma

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2012
hallo luitjes,

ik heb een probleem met mijn computer.
als ik aan het gamen ben(battlefield bad company 2).
valt de computer na ongeveer 20 min uit en start hij automatisch opnieuw op.

weten jullie wat het probleem is?
ik hoor het graag.

Hallo Rinkepostma. Mogelijke oorzaak.

Heb je hier al eerder last van gehad. Hoe oud is je computer. Draait de fan nog normaal hoor je wat kabaal of zo. Gaarne iets meer informatie.

Kan oververhit zijn dan schakelt deze zich zelf uit. Dus pc openmaken en kijken of alle fans nog draaien (als hij aan staat). Vervolgens alles goed ontstoffen. fan, processor, videokaart, chip, ventilatie openingen eens even nalopen enz enz. Je computer wordt zwaar belast met dat spel. Normaal is het zeker nog geen geen probleem. Dat ontstoffen gaat het best met perslucht, dus blazen en niet stofzuigen.

En de ventilator tegenhouden bij het doorblazen om te voorkomen dat deze hard gaat draaien en stroom gaat leveren aan het moederbord.

En als je niet zo zeker bent wat betreft het openen van je computer, kan je altijd eerst even controleren of dat het wel nodig is. Probeer eens de temperaturen uit te lezen met bijvoorbeeld Speccy (gratis, hier te downloaden: klik) en laat ons de resultaten weten.

Er kan best wat anders aan de hand zijn, maar zoals je het probleem nu omschrijft is het een temperatuurprobleem (wat mogelijk veroorzaakt wordt door opgehoopt stof).

hallo allemaal,

ik heb gister avond speedfan gedownload, en daar kan je de temperatuur aflezen.
en na 5 minuten zat hij al op 90 graden en hij begon op 70 graden.
dus waarschijnlijk is er iets met de koeler.
bedankt voor de tips, ik zal er binnenkort mee bezig.

heel erg bedankt!!!

Aangezien het niet de game is die uitvalt maar de gehele pc:

Topic verplaatst van Spellen Overige / Algemene vragen -----> Hardware-overig.

Succes met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan