Computer valt uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

zanden1952

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2005
Beste forum leden,

Ik hoop dat ik voor dit probleem in de juiste topic ben.
Mijn beeld valt weg na +/- 30 tot 60 minuten, waarna het beeldscherm meld geen signaal en gaat naar standby
Netindicator van de aan/uit knop gaat uit.
Ik zie dat mijn geluidskaart aktief blijft.
Mijn netwerkkaart blijft aktief.
Ventilatoren blijven draaien.
Computer doet niets meer maar is niet uit. De aan /uit knop ingedrukt houden geeft/heeft geen reactie. Om toch het systeem uit te zetten haal ik de stekker er uit. Wanneer ik de volgende dag de stekker weer aansluit start het systeem direct weer op zonder dat ik gebruik maak van de aan/uit toets.
Bij wie is dit bekend, wat kan ik hier aan doen.

Mvg Johan :)

Ventilatoren en koelblokken zijn stofvrij.
Computer is een ACER ASPIRE, de rest van de info zal ik opzoeken.

Johan.

Systeem is een computer van 2010.
Systeem 02.PNG
Systeem 01.PNG
In de bijlage heb ik de gegevens van de computer staan en tevens info vanuit het log boek. Info vanuit het logboek zeg mij nog niet zo veel.

Grtz. Johan

Kijk eens in de BIOS naar de spanningen van de voeding, de 3,3V, 5V en 12V waarden, en vermeld deze..?
Test je HDD met Data Lifeguard Diagnostics van Western Digital en plaats een screenshot van de SMART- status..?

Hier enkele antwoorden waar men op vroeg:

Systeem 03.PNG
Systeem 04.PNG

Wat ik even wil vermelden is dat er dinsdag een windows update is geweest waarna de computer woensdag en vrijdagmiddag al meer dan een uur is blijven draaien m.a.w. de computer is nog niet uitgevallen. Ik kijk het nog even aan tot na het weekend dan laat ik weten of de computer het nog goed doet of niet doet. Ik hoop dat het zo blijft en voor de reacties die ik mocht ontvangen wil ik iedereen bedanken.

Grtz. Johan

De 12V spanning die aangegeven wordt in de 1e screen ( 8,5V ) is niet goed, dat kan aan Speccy liggen, daarom vroeg ik naar wat de BIOS aangeeft..?
In de test-tool van WD kun je ook een ander icoon aanklikken, dan zie je een overzicht van de SMART-status, dat hij de Quick-iest doorstaat wil niet altijd zeggen dat de drive 100% in goede staat us dus graag even de screen van het SMART-overzicht.

Beste Forum,

Ik zou er nog even op terug komen hoe mijn computer zich nu gedraagt na het weekend, hij is niet meer uitgevallen nadat afgelopen dinsdag er een Windows update heeft plaats gevonden. Ik hoop dat het probleem zich met de update te maken had.
Een ieder die gereageerd heeft bedankt.

Grtz. Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan