Computer valt zomaar uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

0scar

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
Ik heb sinds 2 dagen ADSL van tele2 (4mb) sinds ik alles heb geinstalleerd valt mijn pc zomaar uit.
Ik heb een:

Pentium 4 CPU 3.00GHz
1.00 GB-RAM-geheugen
GeForce N6600 256mb

Heb dit nog nooit eerder gehad.
Hij valt op de gekste momenten uit.
Als ik de computer opnieuw aanzet nadat ie uitviel valt ie na 5 seconden weer uit.
Start ik hem daarna nog een keer op dan doet ie het wel.
Ik krijg dan een roodachtig scherm met american nogwat.
En dan het bericht. Overclocking failed.

Iemand enig idee wat er aan de hand is..
Alvast bedankt
Greetz Oscar

Alles al een keer uitgestoft?
Die meding komt van de bios, van American Megatrend Incorporate, AMI dus.
Loop alle instellingen van de bios eens na met de manual van het mobo bij de hand.

Denk niet dat het iets met die nieuwe ADSL verbinding te maken heeft.

Kan het soms iets te maken hebben met een slecht stroomkontakt? Probeer eens een andere stroomkabeltje aan te sluiten op je HDD.
Joop

in je bios zit ook een optie om alle instellingen te resetten naar de standaard instellingen, probeer dat ook's!!

Vanmiddag na dit bericht gepost te hebben viel me computer weer uit.. en nu kreeg ik hem niet eens meer aan.. na het opstarten en het windows xp scherm bleef er een zwart beeld..
Dus ben ik gelijk naar de mycom geweest. daar hebben ze van alles geprobeert.. eerst dachten ze aan de videokaart... dit was niet t geval.. ook hebben ze het moederbord gereset.. hielp ook niet.. hij is nu weg voor uitgebreid technisch onderzoek.. ik denk zelf dat het moederbord het heeft begeven.. hij was nog maar anderhalf jaar oud dus er zit nog garantie op. als het probleem is gefixxed laat ik nog wel ff horen wat er fout aan was..
hoop dat ik morgen me pc weer terug krijg.. zit nu op zo'n oud ding die valt bijna uit elkaar.. :p

na 2 weken eindelijk me pc weer terug.

Bleek dat me hardeschijf was gecrashed. alle bestanden kwijt:eek:
Ze hebben er ook een andere videokaart ingezet.. Waarom is een raadsel. Dit wat er nu inzit heeft een nieuwprijs van 50 € wat ik er 2 jaar geleden heb gekocht voor videokaart was 250 €.. Dit moet ik dus nog ff regelen.
Hier kan een slotje op.!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan