computer van buitenaf gecompromitteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dommebelg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2014
Beste forum,

het afgelopen jaar werd mijn paypalrekening enkele keren gedebiteerd met bedragen die ik niet had goedgekeurd. Mijn wachtwoord werd veranderd en ik kon met mijn ingestelde wachtwoord geen toegang meer krijgen. De eerste keer gebeurde dit vorig jaar april, en later in mei, maar Paypal zette deze overschrijvingen recht en ik dacht er verder niet meer bij na. Deze week kon ik opnieuw niet inloggen en waren er weer bedragen van mijn rekening geboekt. Na een telefoontje met Paypal bleek dat deze veronderstelden dat iemand van buitenaf een soort programma had geïnstalleerd op mijn computer om zo "at random" toegang te kunnen krijgen tot mijn laptop. Kan ik dat op een bepaalde manier nakijken of dat echt gebeurt? Wat kan ik er aan doen?

Ik zou in zo'n geval mij data veiligstellen op een externe HD, de interne HD volledig schoonmaken (formateren) en windows opnieuw installeren.
Met dat soort zaken kan je niet voorzichtig genoeg zijn.
Na herinstallatie natuurlijk wel een betere bescherming dan tot nu nemen.
En wellicht het hele Paypal account opzeggen. En anders een volledig nieuwe nemen vanuit een ander e-mail-account.

Laatst bewerkt:
Ok, dat is zeker te doen. Als ik m'n data overschrijf op een externe schijf, gaat dat programma dan niet mee overgenomen worden, zodat ik daarna dezelfde problemen ga hebben? Volgens de technici van Paypal kunnen ze via mijn computer ook mijn paswoorden lezen en zo mijn bestanden infiltreren. De grote vraag is of je hiervoor een echte 'hacker' moet zijn of is dit in principe kinderspel? Feit is dat indien het enkel door een goede hacker kan gedaan worden dat ik zo mijn vermoeden heb wie dat kan zijn en dat ik dit dan kan aangeven aan de persoon in kwestie om hem zo uit mijn computer en andere zaken te krijgen! Anders vrees ik dat ik nooit veilig meer ga zijn. Aangezien ik mijn Paypal rekening voor professionele doeleinden gebruik (webshop), gaat dit net verder dan simpel aan de paypal rekening zitten vrees ik!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan