Computer verbinden met Televisie (HDMI)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rawox

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Berichten
94
Hee allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe 24" televisie te kopen. En deze zou ik dan graag aansluiten op mijn PC. Ik heb al een aantal artikelen doorgespit en ben al veel te weten gekomen, maar voor de zekerheid toch maar even allemaal navragen.

Ok, mijn setup als ik de TV heb gekocht:
Code:
[B]Televisie:[/B]
Merk: Solora
Type: LCD2441FH DVX
Grootte: 24" (16:9)
Prijs: 267,00
Overige: HDMI, Scart, VGA, Full HD, DVD-speler
Link: [URL="http://www.plasma-discounter.nl/lcd-dvd-combi/salora-lcd-dvd-combi/salora-lcd2441fh-dvx-art-115595.htm"]Plasma-discounter[/URL]

HDMI Kabel (10m): [URL="http://kabeltje.com/hdmi-kabel-10-meter-verguld-p-36.html"]Kabeltje.com[/URL]

Code:
[B]Computer:[/B] (Custom Setup)
Videokaart: ATI Radeon HD5770 (1GB GDDR5)
Aansluitingen: 2xDVI 1xHDMI (DVI beiden in gebruik door computermonitoren)

Nu staat mijn computer op een bureau in m'n kamer en de TV staat zo'n beetje aan de andere kant van de kamer, aan het voeteinde van mijn bed. Ik heb gemeten dat als je een kabel langs de muur legt dit iets minder dan 8m is, dus met een 10m kabel moet dat lukken.

Ik zou graag een film van mijn computer op de televisie af willen spelen doormiddel van die kabel. Audo wordt natuurlijk niet mee verzonden door HDMI-kabels dus ik wil wel graag het geluid van de televisie zelf gebruiken.

Heeft iemand nog tips voor mij of misschien iets dat ik anders kan doen?

Alvast bedankt!
Groetjes, Cas.
 
Audio word gewoon mee gestuurd over een hdmi kabel. mits je video kaart dat ondersteunt!
 
Owja? Hoe kan ik daar achter komen. Ik dacht dat HDMI alleen video was.
 
Hoi !

Audio wordt wel degelijk meegezonden via HDMI met jouw kaart !

Verder is het eenvoudig: op de PC gebruik je CCC (Catalyst Control Centre) om je PC als 2de beeldscherm in te stellen...klaar !

10 mtr HDMI-kabel gebruik ik zelf ook zonder problemen.

Greetz,

Harry.
 
Kan gewoon op de site van ati

linkje

staat het volgende:

Integrated HD audio controller

* Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required
* Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats
 
Ok, dankjewel Harry en Jos,

Dus dat betekend dat ik (bij wijze van spreken) mijn muis gewoon naar de TV kan bewegen. (om duidelijkheid te scheppen).
In principe heb ik dan gewoon drie beeldschermen waarvan eentje wat verder weg staat, toch?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet zeker of jou videokaart 3 schermen ondersteunt maar als je dat met 2 schermen zou doen dan wel ja!
 
Aangezien ik 2x DVI heb en 1x HDMI denk ik het wel hea??
En ik heb ook nog de default ingebouwde kaart erin zitten met 1xDVI en 1xHDMI...
 
Hoi !

Kaart ondersteunt ook 3 schermen !

Greetz,

Harry.
 
Haha, dankjewel Harry.

Ok, en ik wil eigenlijk films kijken via XBMC (Xbox Media Center) en het liefst XBMC ook besturen met mijn afstandsbediening...
Weten jullie of dit mogelijk is...?
 
Hoi !

Sorry, maar ik heb geen enkel verstand van de X-box, misschien moet je je vraag even onder de rubriek: Spellen plaatsen.

Greetz,

Harry.
 
Hey,

xbmc werkt enkel met een afstandsbediening die voor een computer dient. De afstandsbediening van de tv zal niet werken.
Als je geen afstandsbediening voor pc hebt dan kan je er goedkoop ergens eentje kopen met een infrarood ontvanger (die sluit je aan op je pc). Jouw probleem is dan wel dat die infrarood ontvanger bij de computer staat en dus met de afstandsbediening naar de computer moet mikken.

Hopelijk is het een beetje duidelijk :)

@Harry, xbmc is gewoon een media center zoals windows media center. Het draagt nog steeds de naam xbox omdat het ooit voor xbox is gemaakt maar nu gewoon op elk OS werkt.

Groetjes Christophe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan