computer vergrendeld?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
als de pc in de slaapstand is gegaan en in start weer op, dan krijg ik tegenwoordig niet meer het schermpje waarin ik wachtwoord moet invoeren, maar de boodschap dat apparaat is vergrendeld. en dat ik daaronder op toets moet drukken om naar andere gebruiker te gaan.
de pc is standalone en ik ben de enige gebruiker. wat betekent dit?
(misschien ligt het eraan dat ik heb geprobeerd mijzelf administratorbevoegdheden toe te kennen iets waar ik niet in geslaagd ben maar wel nodig omdat er zes gedownloade bestanden op mijn pc staan die ik niet kan openen, verplaatsen, verwijderen. maar dat is ander probleem)
graag hoor ik.
htil

Hoi,
welke versie heb je precies? (Home Premium,Ultimate enz.)

windowstoets + r
typ
control userpasswords2
enter
Kijk of daar ASP.NET tussen de gebruikers staat.

dag mik,
als ik dat intoets krijg ik alleen mijn naam als administrator

neen, bij mij staat er slaapstand ipv afsluiten.
dat is altijd zo geweest, ik zet de pc zo altijd in slaapstand. maar het vergrendeld zijn is nieuw.

Nou ok,maar staat dat "wachtwoord vereist aanbevolen" aangevinkt?
Zo ja schakel het dan eens uit.
Het kan ook door een windows update gekomen zijn,ik weet het niet omdat ik de slaapstand zelf nooit gebruik.

ik vind het scherm dat je eerder stuurde (in bruin), het is hetzelfde maar er staat tussen wachtwoordbeveiliging tijdens .. en 'Een wachtwoord vereisen': instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn. Wat ik dan precies moet doen weet ik niet, ik kom terecht bij mijzelf als administrator.
Groet

Als je op die link klikt dan kun je de optie "wachtwoord vereist" uitvinken.

en dat lukt dus niet ! :( wat er na dat zinnetje komt is niet veranderbaar!

Wil je misschien je administratoraccount activeren?
Ga naar start>zoekvak
typ
secpol.msc
enter of klik op de getoonde koppeling
selecteer>lokaal beleid>beveiligingsopties>accounts:status v.h. administratoraccount.dubbelklik erop en activeer het
herstart de pc>log in als adminstrator en maak een wachtwoord aan via gebruikersaccounts (configscherm)
voer nu je wijzigingen door bij energiebeheer.
Je hebt toch zeker beheerdersrechten op je huidige account?

zoekvak, dat is toch vak net boven startknop? als ik daar typ wat jij zegt kom ik nergens. Sorry ik ben een amateur op dit gebied

windowstoets (met dat vlaggetje) + r
typ
secpol.msc
enter
de rest zoals in m'n vorige post

gedaan zoals je zei.
reactie (met geluideffect): kan secpol.msc niet vinden controleer enz,,,

volgens mij werkt het nu beter.
maar .... geen idee wat ik heb gedaan nu!
bedankt!

Ok,heb je gedaan wat op die site staat?
Als je vraag verder is opgelost zet hem dan ff op opge;lost.
Succes verder.

nu probeerde ik de slaapstand even, als het morgen nog goed werkt, zet ik vraag op opgelost oke?
heb ik nu gewerkt aan de administratorbevoegheden? ik heb nog altijd 7 gedownloade bestanden waar ik niets mee kan (niet openen, verplaatsen) en die ik kwijt wil. ook daar gedoe met administatorbevoegdheden, snap ik al evenmin!

Ok,als je die bestanden echt kwijt wil,neem aan dat je weet wat je doet,dan pas ik dit bericht straks wel aan en geef ik je daar ook een oplossing voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan