Computer verkrijgt geen netwerkadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tieske25

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2005
Berichten
38
Ik heb voor mijn desktop een speedtouch wireless modem met een beveiligingssleutel. Nu heb ik voor mijn laptop een wireless netwerkcard die tot voor kort probleemloos van mijn speedtouch internetverbinding gebruik kon maken. Nu kan ik via de wireless card wel verbinden met onbeveiligde netwerken, maar de 100% verbinding van mijn eigen modem lukt niet. Hij maakt wel verbinding, maar komt niet verder dan netwerkadres vernieuwen. En dat lukt dan niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen.
Bij de instellingen van configuratiescherm/netwerkverbindingen/eigenschappen voor draadloze netwerkverbindingen/internetprotocol/eigenschappen/staat op automatisch een ipadres laten toewijzen en automatisch een dns serveradres laten toewijzen.
Bij alternatieve configuratie staat de instelling op automatisch persoonlijk ip adres laten toekennen.
Heeft iemand enig idee hoe ik weer via mijn eigen modem met mijn laptop gebruik kan maken van mijn internet?
De sleutel van mijn wireless modem heb ik ingevoerd.

een digibeet
 
misschien even een long shot.
maar kijk eens op je router of er geen mac adr filtering aan staat.

indien niet zou ik gewoon de boel even resetten en in eerste instantie proberen onbeveiligd te verbinden.
 
Ben er nu achter gekomen dat ik geen gateway heb. Weet iemand hoe ik hiermee om moet gaan, of dat dat er mee te maken heeft?
 
Je hebt geen gateway omdat het de laptop niet lukt om een netwerk IP te verkrijgen van de DHCP server (in dit geval je modem).

Als je wel kan verbinden met onbeveiligde netwerken is je netwerkkaart normaal ok.

Ik zou het volgende doen :

1. Zet je wifi beveiliging op je modem eens af en kijk of je dan wel verbinding kan maken.

Indien ja, dan heb je waarschijnlijk toch een foutje gemaakt bij de ingave van de beveiligingscode.
Indien nee, de laptop eens aansluiten via een kabel en checken of je dan wel het internet op kan.

Laat even weten wat het resultaat was.
 
Beste Webster18,
Sorry voor late reactie, maar hoe zet ik mijn wifibeveiliging op mijn wireless modem uit? Dan kan ik dat nog eens proberen. Lukt het niet dan laat ik het je weten.
Alvast bedankt voor je reactie,

M.
 
Ga in het hoofdmenu (links van het scherm) onder basic>wireless>Security.
Daar zou je het moeten vinden.
 
Problemen toekennen ip adres

Goedenavond,

onlangs heb ik voor mijn vriendin een laptop gekocht om thuis aan te sluiten op een draadloos netwerk. Ik heb hier een linksys access point en die is aangesloten op een Motorola modem.

Met de laptop van mijn werk heb ik een prima draadloos verbinding, maar aan de laptop van mijn vriendin wordt dus geen ip adres toegewezen. Overigens zit in deze laptop een Sitecom WL170 netwerkkaart. Er is een prima verbinding met het linksys access point en tevens heb ik aan staan dat er automatisch een ip adres moet worden toegewezen. Ik heb ook een WEP-sleutel van 26 karakters ingevoerd net als bij mijn eigen laptop.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Beste Webster18,
Heb inmiddels eea uitgevoerd, maar nog steeds kan hij het netwerkadres niet verkrijgen. Hij blijft zoeken, maar helaas het werkt niet.Hebt u misschien nog andere opties?
Alvast bedankt,
Tieske25
 
Beste Tieske25,

Volgende eerst maar eens testen : ben je zeker dat je router nog werkt? m.a.w., koppel je laptop eerst eens met een kabel aan je router en probeer dan op het net te geraken.
Lukt dat?

Indien ja, proberen om een manueel IP adres in te geven
Ik heb dan wel volgende gegevens nodig

1. Welk besturingsprogramma heb je, XP of Vista.
2. Wat is het IPadres van je router (waarmee je in het menu van de router geraakt)

Indien nee, terug posten, dan zoeken we verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan