computer versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

escaper

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo !

zoals velen, wil ik graag mijn computer sneller maken. Ik heb al zitten zoeken op het forum, maar ik kom er niet achter wat ik nu maximaal op mijn mobo kan plaatsen.

Dit is het mobo :
Fabrikant : AOpen
Product : AK79D-400VN
Versie : 918AI10501
Serienummer : 31903355KN17

dit is de processor : AMD Athlon(tm) XP 2400+

en dit zit er nu aan werkgeheugen in :
Type : DDR-SDRAM PC-2700 (166 MHz) - [DDR-333]
Grootte : 512 MB (2 rows, 4 banks)

Ik heb echt geen idee wat te doen ? Is een zelfde DDR bij plaatsen genoeg, moet ik
PC3200 doen en 1GB Of twee van 512 ? Kan iemand mij vertellen wat het beste is ? Of is mijn comp gewoon oud ?

Welkom bij de Helpmij!

Ik wilde eerst een lang antwoord typen, maar zie daar toch maar vanaf. Je pc is inderdaad oud, in termen van pc's héél oud. (2003, max. 2004 ?)

Klik en klik op de laatste link in het berichtje van 19.01 (stúkken beter is deze..............)

Laatst bewerkt:
Deze PC moet je niet willen updaten. De kosten zullen hoger dan de baten zijn. Kijk eens bij de grote computerzaken, vanaf ca. 400 euro koop je al een aardig systeem.....

Grtz.

Laatst bewerkt:
Deze PC moet je niet willen updaten. De kosten zullen hoger dan de baten zijn. Kijk eens bij de grote computerzaken, vanaf ca. 400 euro koop je al een aardig systeem..?
Zoals (2-maal) geadviseerd in dat bericht van 19.01 ? ;)

Laatst bewerkt:
Dat vreesde ik ik al. Er staat ook wel gepland om een nieuwe aan te schaffen, maar pas over een jaar of 2. Tot die tijd probeer ik nog een beetje het max eruit te halen.
Tips ?

Zonder te weten welke Windows er draait (ik neem aan XP home?) en zonder te weten wat voor een videokaart erin zit, denk ik dat je voor een 150 tot 175 euro de 2 jaar kunt overbruggen.
Dit betekent het geheugen verdubbelen naar 1 giga (levert een relatief forse snelheidswinst op) en een nieuwere videokaart van een 125 euro zal ook wonderen verrichten. (AGP naar ik aanneem?)

Memory
Memory Type DDR SDRAM
Number of Memory Slots 3 x DIMMs
Supported RAM speeds 400 MHz
Max Supported RAM 3 GB

Bron

M.a.w. ja, je kunt je geheugen uitbreiden.

en 1 kaart van 1 GB is dan voldoende ? Of is 2 Gb echt aanmerkelijk sneller ? Er staat op alternate bij eigenschappen 184 pins. Is dat standaard ?
Alvast bedankt voor je info.

Als ik een spelletje speel, valt soms de comp na 10 min uit. Ligt dat ook aan het werkgeheugen ?

Zoiets ? Klik

Dat uitvallen kan een warmteprobleem zijn (te weinig koeling door óf een fan te weinig en / of (te) veel stof in de kast in de processor en / of de videokaartkoeler.)

ja,dat is pc 2700. Kan er ook pc3200 in ? Is aanmerkelijk goedkoper.
En als ik er een kaartje van 512 bijzet ? Bereik ik dan het zelfde ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan