Computer vertoont kuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fennix

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Ik heb wat problemen met mijn computer. Ik zal wat symptomen opsommen, misschien weet iemand waardoor deze veroorzaakt worden en evt. kunnen worden opgelost.

-Bij knippen en plakken in Word wordt het wordvenster gesloten.

-Alle komma's in Excel getallen zijn vervangen door vierkantjes.

-Bij het downloaden wordt een bestand ter grootte van 100kB weergegeven als 100MB. Ook de downloadsnelheid in MB (is bij mij niet realistisch).

-Als ik de grootte van een schijf bekijk staan er geen 'punten' tussen de getallen.
schijfgrootte wordt weergegeven als 234234234232 234GB (grootte klopt ook niet trouwens).

-Bij landinstellingen kan ik ook geen 'punt' invoeren bij getal weergave.

Bovenstaande problemen heb ik alleen bij mijn account met beperkte rechten. Mijn beheerderaccount werkt wel goed.

Ik tast in het duister, wie weet raad?

Doe eens het volgende: Creeer een nieuwe gebruiker (met beperkte rechten) en noem die Testuser. Log daarop in. Kijk of dezelfde symptomen van toepassing zijn als op jouw account met beperkte rechten.

Is dat niet het geval (het werkt dus goed), dan uitloggen, en inloggen als Administrator.
Maak (veiligheidshalve) vanuit dit account een backup van het bestand C:\Documents and Settings\[Je accountnaam met beperkte rechten]\ntuser.dat

Laat hem daarna C:\Documents and Settings\Testuser\ntuser.dat over bovengenoemde ntuser.dat van jou heenkopieren.

Log dan weer in als de gewone gebruiker met beperkte rechten. Zodra alles weer naar wens is kan de gebruiker Testuser eventueel verwijderd worden, inclusief zijn bestanden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan zoals je voorstelde, problemen waren opgelost maar XP werd erg instabiel.
Heb toch maar XP opnieuw geinstalleerd. Toch bedankt Tijs.

Is graag gedaan hoor... Is een goede werkwijze, voor het geval je weer zoiets meemaakt of tegenkomt.

Ik ben blij met de terugmelding dat je initiële problemen ermee opgelost werden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan