Computer vind ethernet kabel niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leoniera

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2011
Ik heb een tijdje geleden wireless internet op mijn computer geinstalleerd, via de CD Wireless LAN Device, meegeleverd met een soort van antenne die ik boven op mijn computer moest plaatsen. Maar nu merk ik dat als het gaat om online games, het toch wel een stuk trager gaat dan wanneer ik met de kabel gamede. Ik heb toen mijn kabel geprobeerd weer aan te sluiten, maar die deed het niet (althans dat dacht ik), ik heb intotaal 3 ethernet kabels geprobeerd maar geen van allen worden op mijn computer gedecteerd. het ligt dus duidelijk niet aan de kabel, want er was er 1 nieuw.

Hoe kan ik weer internet via de kabel krijgen?
alvast bedankt.

Hoi,
je wireless uitschakelen en de router resetten.
Resetten Modem/Router
Verbreek de stroom naar het modem e/o router (trek de voedings/stroomstekkertjes eruit)
Wacht +/- 2 minuten
Let vervolgens op de goede volgorde van opstarten!
Herstel eerst de stroomtoevoer van het modem en wacht totdat deze volledig is opgestart (kan tot 2 min.duren)
Herstel daarna pas de stroomtoevoer naar de router.
Herstart evt. de pc('s)

Afhankelijk van je merk pc/laptop (waar is m'n glazen bol) kun je het uitschakelen d.m.v. een knopje/schuifje o.i.d.
Je kan ook, afhankelijk van je besturingssysteem, het wireless uitschakelen via het configuratiescherm>netwerkcentrum.

Ik heb geprobeerd wat jij zei. Computer uitgezet, router + modem uitgezet, modem opgestart, router opgestart, computer opgestart, maar nog steeds niks.
Hij blijft maar aangeven.

Wanneer ik mijn kabel aansluit komt er wel een groen lampje. Dus hij zou het moeten doen. :(

Ga naar configuratiescherm, en hardware.
Daar vind je de componenten die geïnstalleerd zijn op (in) je computer.
Zoek naar je netwerkadapters en ( rechtermuisknop) schakel de wireless adapter uit.
Je krijgt een waarschuwing die je kunt negeren.

Ga naar command prompt (start>alle programma's>bureau-accessoires>opdracht prompt) klik rechts op 't pictogram en kies
"Uitvoeren als administrator"
typ achter de prompt (knipperende cursor)

ipconfig /all (hier zie je alle verbindingsgegevens maak evt. 'n screenshot d.m.v. Alt + Prt Scr toets

ipconfig /renew (IP-adres wordt vernieuwd)

ipconfig /release (IP-adres wordt vrijgegeven)

ipconfig /flushdns (DNS-cache wordt vernieuwd)

achter elke opdracht Enter-toets!
Herstart de pc('s)

hier zijn de resultaten met ipconfig /all in de cmdprompt:

en de andere helft:

Klik rechts op Nvidia en kijk bij eigenschappen wat er met de netwerkcontroller aan de hand is. Anders updaten of een nieuw stuurprogramma dowloaden.

Wanneer ik hem probeer te updaten krijg ik "De best stuurprogrammas voor uw apparaat zijn al geinstalleerd!, er is door windows geen nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden."
En wanneer ik dubbelklik erop staat er "Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)" bij apparaat status.
En als ik dan op "naar oplossingen zoeken" klik, gebeurt er helemaal niks.

Volgens mij is het probleem veroorzaakt nadat je dat wireless v.d. cd-rom hebt geïnstalleerd, was dat van je provider?
Geef de specs van je pc/laptop eens door (merk/type en OS) dan kun je evt. nieuwe drivers downloaden van je laptop/pc waaronder ook de netwerkcontroller.

Laatst bewerkt:
Ik heb die CD-rom volgens mij bij mijn computer geleverd gekregen.

Windows vista Home Premium 32-bits
2.00 GB ram
AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5200+ 2.60Ghz
Nvidia GeForce GT30 op Asus ENGT430 1GB/DDR3 grafische kaart

Fabrikant pc en typenr? Die cd-rom die je erbij hebt gekregen staan daar alle drivers op?
Zo ja, maak dan het stuurprogramma van Nvidia netwerkcontroller ongedaan (installatie ongedaan maken) herstart en installeer het stuurprogramma vanaf de cd opnieuw.

Laatst bewerkt:
Trouwens, ik heb pas die CD geinstalleerd nadat ik erachter kwam dat mijn internet via de kabel het niet meer deed. Dus dat kan niet het probleem zijn toch, die CD. Of wel?

Trouwens, ik heb pas die CD geinstalleerd nadat ik erachter kwam dat mijn internet via de kabel het niet meer deed
Ja dat heb je in het begin niet gezegd, aangezien wij afhankelijk zijn van de info die ons wordt gegeven kunnen wij alleen maar raden naar de oorzaak.
Ik heb je inmiddels een paar vragen gesteld
Fabrikant pc en typenr? Die cd-rom die je erbij hebt gekregen staan daar alle drivers op?
waar ik nog steeds geen antwoord op heb gekregen, dan wordt het wel erg moeilijk om je goed verder te helpen.

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost. Heb een soort van nieuwe driver geinstalleerd die er voor zorgde dat alles weer werkte :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan