Computer vind ext hdd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pitfire

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Ik heb een Western Digital externe hd 1,5 TB die niet kan worden gebruikt op elke computer waarop ik dat heb geprobeerd.
  • Hij word wel aangegeven bij apparaatbeheer
  • Hij staat er niet bij schijfbeheer & deze computer / verkenner
  • De computer kan niet worden opgestart wanneer deze schijf is ingeplugd
Hij is dus correct aangesloten, niks mis mee, maar hij word niet gelezen.

Ik had ergens gelezen dat als je de schijf zomaar met plug&play op random computers gaat gebruiken dat de schijf dan niet meer zou werken doordat deze verkeerd is geformatteerd, fat32/ntfs.
De enige manier (in mijn logica) dat ik deze schijf weer zou kunnen gebruiken is hem terug formatteren naar ntfs.
Nu is mn vraag, hoe kan ik überhaupt een schijf formatteren die niet word gelezen :confused:

Als je een usb harddisk inplugt moet hij gewoon herkend worden...
En als dat niet gebeurt komt dat meestal doordat de voeding (alleen via de usb kabel) niet voldoende is.
Probeer het nog eens maar dan met een externe voeding voor de usb disk.

externe schijf van 1,5 TB zit standaard met externe voeding, en die zit er ook in ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok dan kun je proberen of het volgende werkt:
usb harddisk er uit, in apparaatbeheer alle bekende usb apparaten verwijderen (en alle apparaten die je ooit hebt ingeplugd laten hier hun handtekening achter; heet allemaal usb hoofdhub , dus niet de hub zelf, alles wat niet usb-hoofdhub heet), en dan je harddisk weer inpluggen. Dan moet de pc de usb hardware opnieuw vinden en deze keer hopelijk wel de goede driver installeren.

O ja ik ga er van uit dat je W7 of Vista draait, of hoogstens WXP sp3? Onder WXP sp2 of eerder is dit een gekend probleem...

Laatst bewerkt:
En het heeft niet gewerkt... Er staat netjes; Installatie voltooid schijf klaar voor gebruik.
Maar hij blijft onvindbaar in schijfbeheer en verkenner, en ik kan hem alsnog nergens gebruiken...

Hij staat trouwens in apparaatbeheer onder het kopje schijfstations samen met mn C schijf, hij word dus wel als hd gezien. ik heb echt geen idee meer waar het mis gaat nou

Laatst bewerkt door een moderator:
Als hij in schijfbeheer staat hoe staat hij daar dan in, geformatteerd? Drive letter? Properties?

Hij staat niet in schijfbeheer...

Laatst bewerkt:
Ik moet elke keer xp weer opzoeken om wat uit te proberen, duurt wat langer...

Ik vond op internet het volgende als antwoord op iemand die het zelfde probleem had met een dvd speler. Best kans dat het ook voor jouw usb drive werkt:

download dan Powertoys TweakUI for
Windows XP , te vinden aan de rechtkant,
en installeer het programma...

Na de installatie scroll je aan de linkerkant naar My computer en klik op
het kruisje ernaast.
Klik op drives en vink de letter van de CD/DVD (voor jou USB!?) aan , eventueel meerdere
letters aanvinken
i.v.m. het gebruik van externe hardware o.a. usb-sticks enzovoorst.
Herstart daarna de computer en de CD/DVD (en voor jou USB) station zal dan zichtbaar zijn.

Powertoys is een krachtige tool. Best mogelijk dat je daarmee wat meer kunt bereiken!

Mijn ext hdd krijgt geen letter toegewezen...
maar ik ga het proberen, thx !

Ik zat met soort gelijk probleem.
Ga met de cursor naar starten, clik met rechtermuisknop op computer.
Clik op beheren, dan zit je in computerbeheer.
Ga naar opslag, schijfbeheer.
Als het goed is vind je hier wat je zoekt, clic met je rechtermuisknop en pas het naar wens aan.

Sucses Vgr Edward :)

Laatst bewerkt:
@Vosje64:welkom op Helpmij..

Topic is van februari.Ts reageerdt vanaf dat moment zelf niet meer.Oudere topics mogen met rust gelaten worden.

Deze gaat nu dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan