Computer vindt externe schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pitfire

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Goedemiddag,

Ik heb een externe hardeschijf standaard op mn computer aangesloten, en ik heb er alles op staan wat ik gebruik op de pc. Normaal als ik ergens heen ga waar ik dit nodig heb neem ik zo deze externe schijf mee en plug hem in een andere computer en gebruik het zo.
Tot gister... De computer waar ik hem in wou pluggen gaf aan dat ik eerst de schijf moest formatteren voordat ik deze kon gebruiken. Dit heb ik maar niet gedaan, maar toen ik de schijf weer in mn eigen computer deed, laadde hij niet meer. En kan ik gee nvan de bestanden die erop staan meer gebruiken...

- hij is correct aangesloten
- voeding oid met kabeltjes is niet kapot

iemand een oplossing :confused:?

duw op de windowstoets + R en vul in "diskmgmt.msc".
kijk eens of je schijf daartussen staat?
Hij werkt dus ook niet in andere computers?
Hoor je hem draaien?

Mvg Timothy

duw op de windowstoets + R en vul in "diskmgmt.msc".
kijk eens of je schijf daartussen staat?
Hij werkt dus ook niet in andere computers?
Hoor je hem draaien?

Mvg Timothy

Ik hoor hem draaien. En een andere computer heb ik op het moment niet beschikbaar, dat zal ik morgen even proberen.
Bij schijfbeheer staat hij er alleen even tussen als ik hem opnieuw inplug en als hij automatisch gaat afspelen en alle bestanden bij langs gaat, op een gegeven moment krijgt hij een fout; "F:\ verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is."
Sluit hij af, verdwijnt in het lijstje van schijfbeheer, en weg is de schijf die wel gewoon aangesloten is..

Jorrit

Hij word nu helemaal niet meer gevonden door de computer.
Als ik hem aansluit, gaat het lichtje netjes branden en hoor ik hem aangaan. Ook hoor ik op de computer het geluidje dat hij is aangesloten.
Alleen hij komt er niet bij te staan bij schijfbeheer / deze computer :confused:

Het probleem kan ook ontstaan door een defect in de elektronica in de USB behuizing.
Probeer de schijf uit de externe behuizing halen en rechtstreeks aan de pc aansluiten via ATA (let op master/slave jumper) of SATA.

Laatst bewerkt:
Het probleem kan ook ontstaan door een defect in de elektronica in de USB behuizing.
Probeer de schijf uit de externe behuizing halen en rechtstreeks aan de pc aansluiten via ATA (let op master/slave jumper) of SATA.

Dit ga ik proberen, bedankt.
Maar ik vermoed toch dat het hier niet aan ligt, aangezien hij wel gewoon aansluit(het windows deuntje als er iets ingeplugd word), het lampje brand en ik hoor hem draaien.
Kan er niet iets zijn, wat ik heb aan geklikt waardoor hij niet meer weergeven word?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan