computer vraagt wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
Gisteren stak ik ons mediacenter in ons netwerk
Dat ding start op zonder naar een wachtwoord te vragen
nu ik vanop een andere computer de HD van het mediacenter wil benaderen (de c drive is gedeeld) wordt er mij een wachtwoord gevraagd..;
Ik doe dit allemaal draadloos en beide systemen hebben windows 7

ik voeg er een schermafdruk bij

Wie weet wat ik moet doen?

Bedankt

Bijlagen

• wachtwoord.jpg
    wachtwoord.jpg
    62,8 KB · Weergaven: 81
Als PCBOVEN geen w8woord heeft gwn leeg laten

En anders het administrator wachtwoord invullen dat aangemaakt is bij de installatie van de pc.
Wil het zonder password niet werken (met blanko regel), dan in de pc een password aan je account maken, en die gebruiken in het mediacenter.

leeg laten is geen optie... ik blijf de vraag krijgen

en een wachtwoord aanmaken wil ik eigenlijk niet....

andere ideeen???

bedankt voor de reactie

Doe wat Paul-TR zegt.
Maak daarvoor een extra account aan op PCBOVEN met een wachtwoord.
In het schermpje waarvan je een afdruk stuurde geef je die gegevens dan in en klik je op "Mijn referenties onthouden".
Dan hoef je het daarna nooit meer in te geven.

Laatst bewerkt:
En ook kun je aangeven dat je altijd met hetzlfde inlognaam en wachtwoord wilt starten. Dus slechts 1x password typen, en dan niet weer.

Welke windows versie?

Mensen,

het is me niet duidelijk of ik een account moet aanmaken op het mediacenter of op mij eigen PC
Als het op mijn eigen PC is dan heb ik het probleem dat hier verschillende mensen een account hebben... of is dat geen probleem???

Sorry voor de domme vragen

JP

Je moet het doen op de PC waarmee je verbinding wilt maken. Dat er al meerdere accounts op aanwezig zijn is hierbij geen enkel probleem.
En domme vragen zijn er niet. Het zou juist dom zijn om iets dat je niet weet en graag een antwoord op zou willen, niet te vragen ;)

Op je eigen pc, op je eigen account zet je een password, en geeft dan met een vinkje aan, dat je zonder password wilt opstarten.
Ik kan niet beloven dat dat 100% goed gaat lukken.
Maar maak het jezelf dan simpel, en stel je voornaam in ofzo.
Daarna in je mediacenter hetzelfde password opgeven in het raampje van je screenshot.
Dat moet lukken.

Laatst bewerkt:
de schermafdruk die ik meestuurde kwam van mijn eigen PC en niet van het mediacenter...
Vind dit toch allemaal nogal raar eigenlijk!!! snap het niet goed

JP

Mensen,

Ik stelde een account MET wachtwoord, in op het mediacenter
Gaf dit wachtwoord in op de "hoofd-PC" toen ik via de verkenner naar de HD van het Mediacenter gaan, maar krijg dus geen verbinding... de computer blijft een wachtwoord vragen
(bovenaan staat echter wel: "Netwerkwachtwoord"... is dat misschien iets anders??)

bedankt voor jullie hulp

JP

Netwerkwachtwoord:
Ga naar netwerkcentrum>een thuisgroep en opties voor delen selecteren>het wachtwoord voor de thuisgroep weergeven en afdrukken.
Kijk of daar een wachtwoord staat, zo niet ga dan terug naar het scherm "instellingen voor de thuisgroep wijzigen">geavanceerde instellingen voor delen wijzigen. Hier kun je evt. een netwerkwachtwoord instellen of aangeven dat er geen wachtwoord nodig is (uitleg staat erbij). Kijk alle opties op je gemak door en maak, voordat je veranderingen aanbrengt, een systeemherstelpunt.

Laatst bewerkt:
OK.... stand van zaken
Ik doe wat je voorstelt op mijn "HoofdPC" en krijg inderdaad een wachtwoord
Ik doe net hetzelfde op het mediacenter en krijg volgende melding
"deze computer kan momenteel geen verbinding met thuisnetwerk maken"
de aangeboden hulp geeft het na een tijd je op
het rare evenwel is dat ik perfect vanop het mediacenter op de "HoofdPC" kan... dus zit het mediacenter WEL in het netwerk...
Sorry maar hier snap ik dus niets meer van he!!

Groeten
JP

Heb je ook gekeken in het netwerkcentrum bij de optie "opties voor mediastreaming selecteren" ?

probleem is nu blijkbaar opgelost...
van harte bedankt
JP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan