Computer werkt niet, geeft rare meldingen en start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huub8

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Ik sinds enige tijd een computer van iemand ovegenomen, daar werkte hij perfect,maar nadat ik windows vista home had geinstalleerd krijg ik per ca 3 weken wel het bekende blauwe scherm met de witte letters. Dit ging over een driver voor de nvidea kaart. (daar kwam ik net achter maar nu start hij niet meer op)
Soms starte het systeem ook niet meer op en dan heb ik maar weer vista opnieuw geinstalleerd. En nu start het dus vaak niet op, ik krijg gewoon een zwart scherm na het scherm met het windows logo met daaronder het soort laad balkje.

Ik weet niet wat er precies aan de hand is maar mijn systeem is dus alles behalve stabiel, ik heb nog gewoon garantie op de onderdelen, maar ik weet dus niet wat er mis is...

Specs:

nForce 680i SLI
2gb 800 mhz ddr2
intel quad core q8800
8800gtx
3 x 400 gb seagate

(nu 2 striped en de andere appart striped aangezien ik niet uit kon vinden hoe je in mediashield een gewoon in kan stellen en ik er wel een appart wilde hebben voor backups)

Als je meer informatie nodig hebt geef ik die graag...

Weet je zeker dat je voor alle hardware die aan boord is wel de juiste Vista-drivers hebt geinstalleerd? Normaal gesproken installeer je direct alle drivers nadat de windows installatie is afgerond.

Nee, ik heb de nieuwste audio driver geinstalleerd en verder alle drivers van de cd voor de video maar hier was geen vista driver bij dus die heb ik niet, maar zelfs als het aan de video driver licht kan het toch niet zo zijn dat hij het gewoon doet en dan opeens niet meer opstart of wel?

Problemen met drivers kunnen wel degelijk leiden tot blauwe schermen en opstartproblemen. Je zult moeten achterhalen welke hardware je exact in je pc hebt en daar via de sites van de fabirkanten de juiste drivers voor downloaden.

Ik wist niet dat ze oppeens tot opstartproblemen konden leiden, dus heel erg bedankt voor de hulp, ik zal vista wel weer opnieuw installeren en de drivers opzoeken. Maar voor de zekerheid zou ik ook graag even met een programma mijn hardware testen, weet u een goede?

En weet u mishien een van die programmas om te testen of je de nieuwste drivers hebt?

Laatst bewerkt:
Je zou PC Wizard kunnen proberen. Anders even verder zoeken op dit forum, deze vraag komt vaak voorbij.

Nu heb ik een nieuw probleem, als ik windows wil installeren en de schijf moet kiezen waarop het moet komen zegt het "de hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het bios-menu van de computer" terwijl ik niks in de bios heb veranderd (zo ver ik weet) en allen even opnieuw de raid configuratie heb gemaakt...
(wel dezelfde opstelling maar weer opnieuw ingesteld)

Is net toch gelukt, heb toch maar eens wat instellingen in de bios veranderd en nu lijkt het allemaal te werken (de installatie tenminste) zal morgen de drivers installeren.

Ik neem de vorige regel terug, nadat ik nu wel de juiste schijf kan kiezen krijg ik nu de melding "Kan de distributie-engine niet opnieuw initialiseren. Start de installatie opnieuw als u Windows wilt installeren." ik ben bang dat het nu toch echt wel aan de hardware licht aangezien er alleen maar meer problemen onstaan die ik eerst niet had. Ik wil zelf eigenlijk het liefst gewoon alle onderdelen opsturen naar de fabrikanten zodat zij kunnen uitzoeken of hij het nog doet (doen ze dat eigenlijk?)...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan