Computer werkt niet, waarschijnlijk CPU

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pesu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pesu

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Hallo,

Ik heb vanochtend mijn oude compaq deskpro uit elkaar gehaald om hem te stofzuigen en de netwerk adapter weer vast te maken(die zat los).

Toen ik hem op probeerde te starten ging de monitor gewoon aan(groen lampje ging branden) maar er kwam geen beeld.
Toen heb ik de CPU koeler los gemaakt om te kijken of de CPU goed zat. die zat gewoon goed. toen startte ik hem weer op zonder de CPU koeler erop. en toen kwam het opstart scerm. maar dat was het, er stond alleen compaq en windows ging niet laden.
Ik snap zoiezo niet waarom die het niet doet en ik vind het al helemaal raar dat je zonder CPU koeler gewoon het opstarscherm krijgt.
Weet iemand de oplossing?

PS. Ik heb het diskette station eruit gehaald(overbodig) en de harde schijf en cd-rom op een andere plek gezet. maar ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft.

mvg,
Elija

Goedemiddag,

Je heb de hd en cd-rom losgehaald ik neem aan dat het ide's zijn zaten deze op 1 kabel zo ja staat de hd dan als master dus als laatste op de ide kabel?

Sluit alles eens minimaal aan, ik bedoel dus, koppel je CD/DVD af, alleen opstarten dus met je hd aangesloten.

Groeten Marcel

Ik heb de HD en CDrom niet van het moederbord gehaald maar gewoon uit de apparatuur zelf. dus daar is niks in veranderd.
Wel kan het zo zijn dat ik de HD in die van de Diskette moet doen.
maaaaaarrr.
Ik kreeg net een foutmelding met de koeler erop:
Sluit de diskette aan en controleer of de voedingen goed zitten. dat kreeg ik.
Toen deed ik de computer uit en sloot de diskette weer aan. toen kreeg ik de foutmelding:
Kan windows niet starten omdat driver.....32(het cijfer 32 kwam er in voor) beschadigd of mist.
toen moest ik op r drukken. toen kwam ik bij het opstart scherm en daar bleef het.

Hij doet het weer.
Ik heb de HD in ide primary gedaan. toen deed hij het niet omdat de diskette aangesloten moest zijn.
heb ik gedaan en toen deed die het. maar ik heb de cdrom drive nog wel een keer nodig.
Hoe kan ik dat doen?

Hoi,

Dat is fijn dat hij het weer doet heb je soms nog een ide kabel zit vast nog een ide aansluiting op je moederbord dan kan je deze voor de cd-rom speler gebruiken.

Ja ik heb nog een secondare IDE maar ik dacht dat hij het dan niet zou doen.

Bedankt Modag en Hoogteijling!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Geen dank:thumb::thumb: dus de cd-rom speler doet het ook?

Heb ik nog niet getest.
Kom ik later op terug.:thumb:

Hallo,

Het is allemaal gelukt.

Bedankt allebei.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan