Computer wil na instaleren driver niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuh_4

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2005
Ik heb een nieuw moederbord 850Mhz, van een goede vriend te leen en die zei dat hij het goed dee (op linux) en als ik hem wou er 20 euro voor moest betalen. Ik heb er xp op gezet en hij draaide prime tot ik de drivers van de netwerktkaart, geluidskaart, videokaart ging instaleren alles is onboard. Na het installeren moest ik de pc opnieuw opstarten dat deed ik. ik zag het beginscherm en het windows xp logo verscheen en na 5 sec startte hij opnieuw op en zei: Er is een fout opgetreden waardoor windows niet kan opstarten en dan kan je keizen start windows in veilige modus enz. ik heb toen meest recente instellingen die werkte maar dat deed het niet. toen heb ik in veilige modus xp gerestored en zit nu met een kaal systeem. Gewone software zoals windows media player kan ik ook niet instaleren en windows updates ook niet.

Systeem:
Windows XP Pro SP2
256 mb ddr geheugen
160GB HDD
Moederbord: Mercury KOB 740 CFDMx
Zelf denk ik dat het aan de bios ligt maar hoe je die moet updaten ik zou het niet weten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mvg,
Bart

Laatst bewerkt:
Ik heb nu de bios updater en weet hoe het moet maar ik heb geen floppy disk drive:confused: Dus kan het dan ook met de cd-speler??

Ja gewoon met een boot Cd ,net zoals je met Floppy zou doen

Jullie Worden Bedankt!

Nou jullie worden bedankt jullie hebben mij een verkeerde bios gegeven waardoor het moederbord nu dood is als ik hem aanzet doet hij helemaal niks meer:mad: :mad: :mad: :mad:
oja en geen dank hoor:mad: :mad:

>>>Ik heb nu de bios updater en weet hoe het moet <<<<
Dus wist je ook hoe te doen met Cd!
Als je de exacte gegevens van bord in combinatie met Bios Firmware hebt genomen zou het niet fout hebben kunnen gaan.
Heb je Backup gemaakt van het oude Bios?
Dan kan je terug Flashen met je Boot Cd als je het daarop hebt gezet!!

hij doet helemaal niks meer alleen hoor ik de fans voor de rest nope

BANDIT123 zei:
>>>Ik heb nu de bios updater en weet hoe het moet <<<<
Dus wist je ook hoe te doen met Cd!
Als je de exacte gegevens van bord in combinatie met Bios Firmware hebt genomen zou het niet fout hebben kunnen gaan.
Heb je Backup gemaakt van het oude Bios?
Dan kan je terug Flashen met je Boot Cd als je het daarop hebt gezet!!

Hij gaf aan dat de bios van het moederbord dat je me gaf 100Mhz was maar mijne is 850Mhz dus dat klopt toch niet

Ben bang van niet ,maar dat kan geen kwaad als je dat doet.
Is te proberen

Jouw moederboard is de 740 CFDMx en het bios van de link was voor de FDMx [zonder c] en dat is net effe anders.....

Er zit AMI bios op dat board?
Dan kun je het volgende proberen:
Download het goede bios, zet het op een schijf en hernoem het bestand AMIBOOT.ROM [let even op dat Windows de naam niet vern.. tot AMIBO~1.ROM]
Stop de schijf in de drive en start de computer terwijl je de Ctrl en Home toets ingedrukt houdt
Na 1 tot 4 minuten hoor je 4 beeps, schakel uit, clear cmos [minstens 15 sec] start opnieuw en stel het bios in......

Dit werkt met een floppy.. maar nooit geprobeerd met een CD

Terwijl ik aan't typen was... is het opgelost..... GELUKSVOGEL! dit kan namelijk echt hopeloos misgaan..... succes met de rest van de problemen!

Laatst bewerkt:
ja die is het maar waar download ik dat .rom file ik heb nu de bios flash utility maar niet de .rom want die kan ik niet vinden

Maar jullie mogen mij nu helpen aan de oude bios die er eerst op zat want de bios van mijn moederbrod had nooit geupdated moeten worden want er is nooit een nieuwe bios voor gemaakt en de oude die ik had gebackuped kan ik niet terughalen want dan zegt hij unknow bios.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan