Computer wil niet gewoon uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esther01

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
Sinds al enige tijd wil mijn computer niet meer "gewoon" afsluiten. Met gewoon bedoel ik dus;
Klik start - klik uitschakelen - klik uitschakelen. Normaal sluit hij dan alle programma's af en gaat dan vanzelf uit.
Dit gebeurt nu dus niet meer, zodra de computer behoort uit te gaan, start deze weer opnieuw op.

Nu heb ik al systeemherstel gedaan, wat niets heeft opgeleverd En heb gisteren mijn computer weer helemaal opgeschoond en de fabrieksinstellingen er weer opgezet. Maar nog steeds zonder resultaat.

Heb al bij meerdere vragen over dit probleem gekeken hier op de site, maar heb nog geen oplossing gevonden. Heeft iemand enig idee, waar dit aan kan liggen.

Soms kan Logitech Mouseware voor dat soort problemen zorgen.

Geplaatst door erbicom
Soms kan Logitech Mouseware voor dat soort problemen zorgen.

Ok, maar wat doe ik eraan
Heb deze muis overigens al 1,5 jaar en nooit problemen gehad. Dus kan het dan ineens van de muis komen?

Om te kijken of het echt aan de muis ligt. zou je kunnen uitschakelen door middel van je pijltjes.

Daarmee gebruik je niet de muis.. en mocht het dan nog zo zijn is dat dus niet het probleem

gr. marcel

Het ligt (als het dit is) niet zozeer aan je muis, maar aan de geinstalleerde software van Logitech.
Maar zo te horen zal dit bij jou toch niet de oorzaak zijn.

Nou heb met de pijltjes afgesloten, maar het probleem blijft. Dus het ligt niet aan de muis. Iemand nog een ander idee????

Even (met google) een meer duidelijk verhaaltje:
Ook het nieuwe besturingssysteem Windows XP heeft last van het probleem dat het niet automatisch wil afsluiten. Normaal gesproken moet de pc uitgaan als u Windows afsluit. Dat gebeurt lang niet altijd. De aan/uit-knop moet worden gebruikt. Zo vervelend als het probleem is, zo simpel is de oplossing. Klik op:

Energiebeheer in het Configuratiescherm (Start/Configuratiescherm)

Op het tabblad APM vink je 'Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen' aan. Bevestig de wijziging door op OK te klikken. Jouw computer sluit voortaan automatisch af. Als je in het scherm Energiebeheer geen tabblad APM ziet staan, ondersteunt jouw computer helaas geen geavanceerd energiebeheer.

Kreeg gisteren erg rare melding toen ik de computer af wilde sluiten. Blauw scherm met er is een fout opgetreden, bla bla bla. Heb toen gewoon met de knop uit gezet.

Vanmorgen weer computer aan en hij starte gewoon op. Ondanks ik al eens met de pijltjes toetsen had uitgeschakeld en het probleem bleef heb ik heb toch, de software van de muis verwijderd omdat ik dit in diverse berichten had zien staan.

En het werkt! Computer sluit nu gewoon af en schakeld ook automatisch uit!

Alleen heb ik nu een beetje een oncontroleerbare muis. Je kunt niet alles hebben denk ik dan maar.

Hallo,

ik geloof dat ik zo'n beetje hetzelfde probleem heb, maar wanneer ik APM inschakel start de computer juist opnieuw op. met APM uitgeschakeld moet ik de computer uitdoen d.m.v. het + 5 sec. indrukken van de power-knop.

Wie weet wat het probleem is?

Groeten,

Sander Jansma.

Wat de oorzaak bij jouw probleem is weet ik helaas niet. Ik had namelijk geen tabblad APM. Bij mij lag het dus aan de software van de muis. Hoewel ik daar achteraf wel een beetje mijn vraagtekens bij zet, want heb de software van de muis er af gehaald en vervolgens weer geinstalleerd en alles werkt nu weer zoals het hoord.

Dus helaas geen oplossing voor je probleem, maar wie weet kan een ander je er verder mee helpen. Succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan