Computer wil niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost007

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2004
Ik was aan het computeren en opeens viel mijn computer uit. Ik keek toen aan de achterkant en daar was het erg heet met name bij de voeding..
Ik heb hem een tijdje laten afkoelen heb heb de stroom er daarna weer opgezet. Maar nu wil mijn computer niet meer aan. In het moederboard branden wel lichtjes dus ik denk niet dat de voeding kapot is.

HELP?

Meet de voeding even na weet je het zeker.

Heb je al in je voeding gekeken of de zekering nog heel is.

Hallo

1 Werkt de fan nog van de powersupply ...????

2 Werkt de fan nog van de c.p.u. koeler ...???(Veel motherboards weigeren op te starten , indien er geen c.p.u. koeling is ...)

3 Draaien de c.d.r.o.m. lezers nog na invoer van een c.d. ??? / openen/ sluiten deze zich nog ????

4 "Spindlen" de harde schijven nog na het opstarten v/d p.c. ?

Heet , is nog steeds niet DEFEKT hoor ....

De geur van verbrand .... is echter veeeeel minder .

Mits er nog l.e.d.'jes branden op het betrokken m.b. , vermoed ik dat de primaire zekering nog o.k. is ....

Peter

bij mij deden de lampjes t nog keurig, de voeding ook wel (althans hij was niet helemaal dood)

Processor koeling weet ik niet meer.
De rest werkte in elk geval zekers niet meer.

ALs je processorkoeler t nog doet:
Alles eraf halen.
Alleen processor, geheugen en videokaart aangesloten houden.
Aanzetten, kan je in de bios komen, dan gaan we verder....

Ik vrees alleen dat t zinloos is. (maar wel ff proberen lijkt me)

Geplaatst door VDK_P
Hallo

1 Werkt de fan nog van de powersupply ...????

2 Werkt de fan nog van de c.p.u. koeler ...???(Veel motherboards weigeren op te starten , indien er geen c.p.u. koeling is ...)

3 Draaien de c.d.r.o.m. lezers nog na invoer van een c.d. ??? / openen/ sluiten deze zich nog ????

4 "Spindlen" de harde schijven nog na het opstarten v/d p.c. ?

Heet , is nog steeds niet DEFEKT hoor ....

De geur van verbrand .... is echter veeeeel minder .

Mits er nog l.e.d.'jes branden op het betrokken m.b. , vermoed ik dat de primaire zekering nog o.k. is ....

Peter

1 euhm kijk als ik op het aan uit knopje druk dan gaat ie niet aan.. dus de koelers ook niet

2 ^^

3 Ja de cdrom spelers deden het nog voordat de computer uitviel

4 Euh wat bedoel je?

ik denk dat in elk geval je voeding kapot is.
Ik vrees alleen dat er nog wel meer kapot is.
Ik weet niet of je iemand kent die nog een voeding over heeft?
Dan kan je namelijk even testen of t alleen je voeding is...

een voeding is niet zo duur, voor 35 euro heb je een 400 wat voeding met extra grote fan voor betere koeling. Aansluiten is ook niet: het past maar op 1 manier (en anders rooie op de rooie en groene op de groene) :p

om er dan achter te komen dat je moederbord kapot is...
Dat noem ik nu zonde van t geld.

mm kheb hem trug gebracht,, het was nog binnen de garantie dus das ook wel mooi :) daar zeiden ze ook dat het moederboard kapot was, naja ik zie het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan