Computer wil niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwollenoord

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Hallo,

Vandaag kreeg ik een blauw scherm op mijn monitor, ik was spybot aan het draaien om mijn pc weer eens een beetje op te schonen.
Na het blauwe scherm mijn pc opnieuw opgestart maar geen Windows meer. :-(
Opstarten in veilige modus lukt ook niet ik heb f11; f5;f8 maar alles zonder succes

Hij geeft de melding reboot en select proper boot device of insert media in selected boot device en press à key.
Als ik op f11 druk dan kan ik kiezen tussen cd/dvd ....... En raid : Samsung HD.....
In beide gevallen theïst er niets. Als ik kies voor cd rom en ik stop er mijn Windows cd in dan gaat hij met de setup beginnen.
Wie o wie kan mij helpen. Ik hoop niet dat mijn harde schijf stuk is.

Alvast dank voor de reacties en hulp

Ik weet het niet zeker. Dit kan eigenlijk wel aan alles liggen. Kan je de gehele foutmelding hier posten. Want zelf dank ik dat je HDD is gecrasht. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen zonder de hele foutmelding

Als je computer ineens geen OS meer ziet na een BSOD (Blue Screen Of Death) dan kan je er van uit gaan dat je harddisk defect is.
Daar heb je geen volledige foutmelding voor nodig.
In een enkel geval kan het de (s)ata aansluiting zijn waar de harddisk op zit, maar die kans is nog geen 10%

Laatst bewerkt:
De hele foutmelding staat hierboven al beschreven.
Dat is het enige wat die aangeeft. Meer info heb ik niet.

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.
Het feit dat ik niet in veilige modus kan opstarten Betekent voor mij iets van de harde schijf is leeg omdat Windows er niet eens op staat. Dat wordt ook nog eens bevestigd door het feit dat als ik er een cd van Windows in doe dat hij alles opnieuw installeert. Ik heb het idee dat er helemaal niets meer pop de harde schijf staat. Zou dat kunnen zijn gewist door een virus?

Stellen dat ik alles opnieuw installeer ben ik dan alles op de harde schijf kwijt? Ik had partities aangemaakt en alles wat daar op staat is ook verleden tijd?

Ik zal straks alle stekkers controleren maar daR verwacht ik eerlijk gezegd ook niet veel van

Alvast dank maar weer

Zodra je opnieuw windows gaat installeren dan is het inderdaad klaar met de data.
Je kan hem nog aan een werkende computer hangen om te zien of er überhaupt nog wat op te zien is en dus veilig te stellen is.

Hier nog een keer de foutmelding
Cd-rom boor priority .. No medium
Reboot en select proper boot device
Or insert boot media in selected boot device and press any key

Als ik computer opnieuw opstart dat Druk ik op F11 dan kan ik kiezen tussen boot device:
1 cd/ dvd:P1- tsstcorp cddvdw sh s2
2. Raid: Samsung hd502ij

Kies ik voor 2 dan zie ik een scherm met gegevens waarvan ik een foto probeer te maken en vervolgens boot hij opnieuw en kom ik bij de eerste foutmelding terecht,
Die foto probeer ik te maken alleen heb ik het vermoeden dat daar niet veel info op staatscreen.jpg

Ik hoor wel wat jullie advies is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan